۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۷۳۷۷۶
با سناریوی اتصال برق و آتش سوزی در انبار مواد شیمیایی رزمایش مقابله با تهدیدات شیمیایی CBRNE در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از ایسنا، مهدی نوبانی ظهر امروز (سیزدهم آبان‌ماه) در مانور اتصال برق و آتش سوزی ناشی از مواد شیمیایی که در محل شرکت دانش‌بنیان پترو صنعت گامرون برگزار شد، هدف از برگزاری این مانور را افزایش آمادگی‌ها و شناسایی نقاط ضعف و قوت در این رابطه دانست و اظهار کرد: سناریو این مانور بر این اساس بود که فرض می‌شود انبار مواد شیمیایی دچار حریق و آتش سوزی شده و نیروهای ایمنی عملیاتی امدادی در حوزه های وارد عمل شدند.

وی تصریح کرد در این رزمایش سعی شد شرایط تقریبا سخت را متصور شویم که در شرایط واقعی اگر خدای ناکرده این اتفاق رخ دهد، همکاری و هماهنگی مسئولان مدیران و نیروهای اچ‌اس‌ای، آتش نشانی، نیروی انتظامی، راهور، هلال احمر، اورژانس، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در یک مانور نسبتا سنگین تقویت شود.

شهردار بندرعباس بیان کرد: وضعیت بحران در حقیقت یک فشار روانی – اجتماعی بزرگ و ویژه است که باعث در هم شکسته شدن روال متعارف زندگی و واکنش های اجتماعی می شود و با آسیب های جانی و مالی، تهدیدها، خطرها و نیازهای تازه ای به وجود می‌آورد.

مانور مقابله با تهدیدات شیمیایی CBRNE بندرعباس از لحاظ فرایندی و هماهنگی بسیار خوب بود

مصطفی طزری معاون زیر بنایی سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز دراین مراسم با اشاره به اتفاقات امروز منطقه و غزه افزود: هدف اصلی موضوع رزمایش، ارتقا و آمادگی دستگاه‌های دخیل در حوادث شیمیایی است چراکه امروز باید برای جلوگیری از بروز خسارات جبران‌ناپذیر برای تمرین‌کردن هزینه کرد و آمادگی خود را در برابر بروز خوادث ارتقاء دهیم.

وی، مانور مقابله با تهدیدات شیمیایی CBRNE در بندرعباس از لحاظ فرایندی و هماهنگی بسیار خوبی بود، بیان کرد: تمام ظرفیت‌های پدافند غیر عامل بیشتر از این مقدار فعال در رزمایش است. شهرداری بندرعباس باید آمادگی‌ها را ارتقا داد و از پیامدها و تبعات جبران‌ناپذیر حوادث جلوگیری کرد و باید با ایجاد آمادگی کشور را در امنیت بیشتری قرار دهیم.

برنامه‌های آموزشی برای تقویت بحث ایمنی در صنعت شیمیایی برگزار شود

احمد اکرمی معاون هماهنگ کننده قرارگاه شیمیایی سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز حفاظت از زیر ساخت‌های صنعتی و شیمیایی مهم عنوان کرد و خاطر نشان کرد: زندگی امروزه بشر وابسته به مواد شیمیایی أست و حمایت از صنعت کشور در حوزه شیمیایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید بر همین اساس نگاه دو جانبه ای باید داشته باشیم. هم توسعه صنعت شیمیایی و هم تقویت مسائل ایمنی و حافظتی در دستور کار باشد که برای تحقق این امر باید برنامه‌های آموزشی و ایمنی متفاوتی در سطح استان هرمزگان برگزار شود.

محمد رادمهر مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری هرمزگان نیز، با اشاره به تحولات در پیش‌روی خاورمیانه و ضربه سنگین غزه به رژیم غاضب صهیونیستی، گفت: امروز هیمنه استکبار جهانی و انگلیس و امریکا فرو ریخته و  برای حذف اسراییل از جغرافیای منطقه خاورمیانه لحظه شماری می‌کنیم.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان با ذکر این نکته که پدافندغیرعامل نقش اثر گذاری در نا کارامد کردن نقشه های دشمنان دارد، تصریح کرد: امکانات استان هرمزگان برای اعمال و اجرای دقیق و با کیفیت پدافند غیر عامل کافی نیست

رادمهر با اشاره به اهمیت استراتژیک هرمزگان برای تمام کشور، عنوان کرد: اگر در استان هرمزگان اختلالی ایجاد شود کشور دچار چالش خواهد شد بر همین اساس مسؤلین و مدیران کشوری و دولتمردان باید چاره اندیشی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر