۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۷۳۷۷۵
مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان فارس از شناسایی آسیب ها و رفع تهدیدات احتمالی در حوزه پدافند غیرعامل به عنوان مهمترین عامل صیانت از سرمایه های انسانی و مادی واحدهای تولیدی در زمان وقوع حوادث نام برد و بر سازماندهی شهرک های صنعتی در این حوزه تاکید کرد.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از برنا؛ وحید خداپرست در نشستی که به مناسبت هفته پدافند غیرعامل با حضور صنعتگران و تشکل های مختلف کارگری و کارفرمایی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز برگزار شد با تکیه بر اصل ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت های بخش تولید را مورد توجه قرار داد و بر اجرای اقدامات پیشگیرانه در شهرک های صنعتی تاکید کرد.

خداپرست، سرمایه های انسانی را مهمترین سرمایه یک واحد تولیدی در برابر آسیب های احتمالی قلمداد کرد و یادآور شد که باید میزان آمادگی و توانمندی واحدهای تولیدی هنگام وقوع خطر افزایش یابد.

وی کاهش و دفاع در برابر انواع تهدیدات ، خطرات و بلایای طبیعی و یا ساخته بشری در بخش تولید را یکی از اهداف پدافند غیرعامل دانست و بر ضرورت تدوین تمهیدات پیشگیرانه و آمادگی عملیاتی در زیرساخت های حیاتی تاکید کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با اشاره به پژوهش های صورت گرفته با نتیجه جایگاه قابل قبول شهرک صنعتی شیراز در حوزه پدافند غیرعامل، اذعان داشت که فاکتورهایی همچون مکان یابی، مطالعه دقیق، ارتقای تجهیزات، ایمن سازی و پیش بینی های دفاعی در برابر حوادث طبیعی و ساخته دست بشری در واحدهای تولیدی بسیار اهمیت دارد.

او با تاکید بر اهمیت سازماندهی و فرهنگ سازی پدافند غیرعامل در شهرک ها و نواحی صنعتی به این نکته نیز اشاره کرد که شرکت ها و واحدهای تولیدی باید خود را با ملاحظات ایمنی، امنیتی و پدافند غیرعامل سازگار کنند و در همین راستا اقدامات عملیاتی را شکل دهند.

شناسایی واحدهای ریسک پذیر، رعایت ضوابط و الزامات پدافند غیرعامل در صنایع کوچک و شهرک های صنعتی و حفظ کارکردهای این مراکز هنگام وقوع حوادث، نکات دیگری بود که مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، عملکرد کارآمد و هماهنگ در بحران ها را حاصل اجرای این عوامل تلقی کرد.

خداپرست با اذعان به نقش شهرک های صنعتی در تولیدات مختلف صنعتی و تامین امنیت غذایی تاکید کرد که بر همین اساس، مصون سازی زیرساخت ها، در نظر گرفتن ملاحظات ایمنی و پدافندی و همچنین برگزاری تمرینات و مانورهای دوره ای و رزمایش ها در جهت حفظ آمادگی و احصای نقاط ضعف در این حوزه اهمیت دارد.

او بر سطح بندی شهرک ها و نواحی صنعتی برای مقابله با تهدیدات احتمالی تاکید کرد و با بیان اینکه طبق بررسی ها، شهرک های صنعتی آباده و لار نیز از حیث پدافندغیرعامل در استان، جایگاه مطلوبی دارند، یادآور شد که با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، «پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود.»

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس، تدوین طرح های پژوهشی و برگزاری دوره های آموزشی و کارگاه های تخصصی در جهت بررسی مسائل نوین پدافندی در بخش صنعت و تولید را یکی از راهکارهای مهم در حوزه پدافند غیرعامل دانست و توضیح داد که با تکیه بر این اصول باید از سرمایه های مادی و انسانی واحدهای تولیدی صیانت کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر