۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
کد خبر: ۷۳۷۶۹
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: بحران‌هایی که در حوادث طبیعی دامنگیر کشور شده و متاسفانه خسارات قابل تاملی به مردم زده است؛ به این جهت اتفاق افتاده که همه دستگاه‌ها این حوادث را قبل از وقوع جدی نمی‌گیرند.

به گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل 90، در خصوص اهمیت تقویت و ضرورت آگاهی افکار عمومی با موضوع پدافند غیرعامل در شرایط بحرانی گفت: موضوع پدافند غیرعامل از جمله مسائل ضروری است که همه نهادها و ارگان‌ها در حد کار و مسئولیت خود و جایگاهی که به آنها واگذار شده به لحاظ مسئولیتی تلاش کنند چراکه فاجعه و بحران خبر نمی‌کند به این خاطر این موضوع بیش از پیش باید جدی گرفته شود تا در مقاطع بحرانی دچار از هم گسستگی و پریشانی و دست پاچگی نشویم.

وی در این باره خاطر نشان کرد: توجه جدی به موضوع پدافند غیرعامل از این جهت حائز اهمیت است چرا که آثار و برکاتی به دنبال دارد. آمادگی کشور در هر شرایطی چه آمادگی در برابر تجاوز خارجی یا حوادث طبیعی منجر به کاهش خسارات مادی و تلفات انسانی می شود به این خاطر توجه به پدافند غیرعامل می تواند برای کشور برکاتی به دنبال داشته باشد.

نصراله پژمانفر معتقد است: سازمان پدافند غیر عامل باید آموزش هایی برای سایر ارگان ها و مردم داشته باشد تا همگان در برابر رخدادهای مختلف حدی از آمادگی را داشته باشند چرا که داشتن آمادگی چند جانبه نسبت به موضوعاتی که می تواند دامنگیر کشور شود بسیار مهم است و موجب کاهش خسارات و بازگشت به وضعیت عادی و طبیعی در اسرع وقت می شود.

عضو هیئت رئیسه اصل 90 مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از وظایف سازمانی سازمان پدافند غیرعامل است که موارد بیان شده را که درابعاد مختلف دسته بندی می شود اعم از بلایای طبیعی و حوادث دیگر یا بحران هایی که ممکن است دشمن بیافریند آنها را یک به یک در قالب های جداگانه با راهکارها و برنامه هایی که حین اتفاق ناخوشایند برای کشور رخ می دهد آماده و در اختیار سازمان ها و ارگان ها و مردم قرار دهد، ضمن اینکه آموزش و پرورش و آموزش عالی نیز باید بازوان کمک رسان برای این فرهنگ سازی در سطح جامعه و کمک رسان به سازمان پدافند غیر عامل باشند.

پژمانفر خاطر نشان کرد: بحران‌هایی که در حوادث طبیعی دامنگیر کشور شده و متاسفانه خسارات قابل تاملی به مردم زده است بدین جهت اتفاق افتاده چراکه همه دستگاه‌ها این حوادث را قبل از وقوع جدی نمی‌گیرند پس نگاه سازمان پدافند غیرعامل و سایر ارگان‌ها به این موضوع باید کاملا جدی باشد گویا همواره درآستانه یک رخداد بحرانی هستیم.

 وی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال شهرداری با نظارت بر ساخت و ساز ساختمان‌ها و برج‌ها و نظارت دقیق بر ایمن‌سازی بخشی از این مقوله را می‌تواند تامین کند. هرگز به اسم صرفه‌جویی نباید ایمنی را نادیده گرفت چراکه در ماه‌ها و سال‌های بعد با حوادث طبیعی مثل زلزله فاجعه‌آفرین می‌شود و چندین برابر هزینه‌ای که باید انجام می‌کردیم در قالب خسارت پس خواهیم داد.

نماینده مجلس خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از زیان‌هایی که به قیمت از دست رفتن جان مردم و مال آنها و زیان به اقتصاد است باید ضمن فرهنگ‌سازی، دستگاه‌های مختلف به این موضوع ورود کنند و این پذیرفته شده باشد که پدافند غیرعامل باید بسیار جدی گرفته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر