۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۷۳۷۴۱
مدیرعامل آبفا کاشان با بیان اینکه تامین آب مهمترین چالش پدافند غیرعامل حوزه آبفا کاشان است، گفت: شناسایی تهدیدات تاسیسات آبرسانی کاشان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از تسنیم، حمدرضا اسدی اظهار داشت: منابع تأمین آب ارزش ملی و استراتژیک دارد و در صورت آسیب دیدن موجب بروز بحران و آسیب جدی به مردم می‌شود و لذا در شرایطی که پدیده‌های خشکسالی و تغییر اقلیم را تجربه می‌کنیم، لازم است که به آب به عنوان یک امر ضروری در مدیریت کلان نگاه شود.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرنظامی است که برای تحقق چهار هدف کاهش آسیب‌پذیری، ارتقاء پایداری ملی، استمرار خدمات اضطراری و تسهیل در مدیریت بحران و بازدارندگی انجام می‌شود.

مدیرعامل آبفا کاشان افزود: طرح‌های پدافند غیرعامل در تأسیسات آب و فاضلاب نیز اهداف افزایش پایداری و کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌ها و تأسیسات و تجهیزات زیربنایی آبرسانی را دنبال می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به موضوع آب در هفته پدافند غیرعامل افزود: با توجه به اینکه هزینه پیگیری، مصون‌سازی و ایمن‌سازی پیش از وقوع حادثه بسیار کمتر از مقابله با تهدیدات احتمالی است، اقدامات و اجرای برنامه‌ها در حوزه پدافندغیرعامل در این حوزه به نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

رئیس هیئت مدیره آبفای کاشان گفت: پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در شرکت آبفا مبتنی بر سه محور مطالعه، اجرا و بهره‌برداری به منظور کاهش آسیب‌های وارده به ساختمان‌ها، تاسیسات و تجهیزات آب و فاضلاب با رویکرد جلوگیری از نقصان‌های کمی و کیفی آب و پساب در آبفاست.

اسدی تصریح کرد: بررسی راهکارهای آماده‌سازی برای مقابله با تهدیدات دربارۀ تاسیسات آبرسانی کاشان انجام و چالش‌ها شناسایی شده است به نحوی که چالش اصلی ما کم آبی است که خسارت‌های زیادی در بر دارد.

وی ابراز داشت: مهم‌ترین چالش پدافند غیرعامل موضوع تامین آب است؛ برای شاخصه‌های اصلی مواجهه با این مشکل مطالعات اساسی صورت گرفته است و مطالعات مربوط به تامین آب اضطراری، استحصال آب، تصفیه و انتقال یا ذخیرۀ آب، گندزدایی و توزیع آب در شرایط وقوع حادثه، مشخص شدن نقاط تهیۀ مولدبرق، تانکر ثابت و سیار، آبرسانی سیار، حفر چاه، تجهیز چاه به آب شیرین کن، احداث مخازن ذخیرۀ آب و احداث خطوط انتقال از موضوعاتی است که در این راستا مورد بررسی قرار گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر