۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۷۳۷۰۸
با حضور سردار جلالی انجام شد
رزمایش پدافند غیرعامل در رسانه ملی با حضور مدیران سازمان پدافند غیرعامل کشور و رسانه ملی برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی، رزمایش پدافند غیرعامل معاونت توسعه و فناوری رسانه با حضور سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، دکتر زارع رییس مرکز صیانت و حفاظت رسانه ملی، فرشید بهجت محمدی قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه و جمعی از مدیران ارشد، در سالن اجتماعات این معاونت برگزار شد.

سردار غلامرضا جلالی ضمن قدردانی از زحمات کارکنان معاونت توسعه و فناوری رسانه در برگزاری این رزمایش، گفت: بنده از سال‌ها پیش شاهد تلاش‌های این معاونت و پیشرفت‌های حاصل شده بوده و هستم که بحمدالله رشد قابل توجهی داشته است.

وی ماهیت برگزاری مانور را کشف اشکالات و رفع آن عنوان کرد و اظهار داشت: هر مانور دارای چند سناریو است که با در نظر گرفتن تهدیدات و حملات احتمالی، به صورت آگاهانه و حتی ناآگاهانه می‌تواند در رزمایش‌ها مورد آزمایش قرار گیرد تا اشکالات مربوطه توسط تیم ارزیابی، استخراج و نسبت به رفع آن اقدام شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، توجه به حملات سایبری در حوزه هوش مصنوعی را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: با هدف گذاری مانور‌ها بر ارزش و قابلیت‌های آن افزوده می‌شود و در این صورت می‌تواند خروجی اجرایی داشته باشد.

بهجت محمدی قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه و دبیر کمیته پدافند غیرعامل معاونت توسعه و فناوری رسانه در سخنانی به برنامه ریزی‌های صورت گرفته با هماهنگی مرکز صیانت و حفاظت سازمان صداوسیما برای اجرای مانوری پرکاربرد اشاره کرد و گفت: تلاش داشتیم بخش‌های مانور به شکلی انجام شود تا در مواقع بحران از سرعت عمل بالایی برخوردار باشیم.

وی به مهمترین اقدامات این کمیته پرداخت و به بازنگری و بازمهندسی طرح‌های پدافند غیرعامل در حوزه زیرساخت، هدایت پروژه‌های پژوهشی پدافندی در بخش‌های مختلف، برگزاری دوره‌ها و سمینار‌های آموزشی، انجام مانور‌های دوره ای، انجام اقدامات پدافندی در امن سازی فضای سایبر رسانه ملی، تشکیل کارگروه‌های مختلف ذیل کمیته پدافند غیرعامل در معاونت توسعه و فناوری رسانه، اشاره کرد و در ادامه، به تشریح جزئیات و اجرای مانور‌های فنی در حوزه‌های انتقال، انتشار، تولید و پخش، برق و همچنین فناوری اطلاعات پرداخت.

این رزمایش با هدف آمادگی رسانه ملی در برابر تهدیدات برنامه ریزی و اجرا شد تا همواره آمادگی در خصوص سیگنال رسانی به مخاطبان به صورت مداوم و بدون قطعی وجود داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر