۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۷۳۶۷۷
استاندار خراسان شمالی:
استاندار خراسان شمالی صبح امروز در همایش «آموزشی ، پژوهشی ، برنامه ریزی، آمایش سرزمین و پدافند غیرعامل» گفت : هفته نکوداشت پدافند غیرعامل به نوعی آلارم و توجه برای تمامی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی است که مدیران نسبت به این حوزه حساسیت داشته باشند.

به گزارش پایداری ملی و به نقل از جام جم آنلاین، محمدرضا حسین نژاد با بیان اینکه اقدامات ما باید در برگیرنده تمهیدات ما در مواجهه با مخاطرات طبیعی و انسان ساخت باشد، افزود: مدیران باید با حساسیت پیشگیری و بازدارندگی و کاهش آسیب پذیری در مواقع بحرانی و افزایش پایداری در برابر تهدیدها را  در حوزه های ماموریت خود پیگیری کنند .
وی وجود پدافند غیرعامل را یک ضرورت تلقی کرد و گفت : آمادگی لازم در حوزه زیرساخت ها هم همیشه باید وجود داشته باشد.
حسین نژاد، پدافند غیرعامل را مجموعه تمامی اقدامات غیر مسلحانه  دانست که موجب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی ، ساختمان ها، تاسیسات و تجهیزات می شود.
وی خاطرنشان کرد :در حوزه پدافند غیرعامل تدابیر نرم افزاری به ما کمک می کند بنابراین رعایت اصول پدافند غیرعامل از جمله انتخاب عرصه های ایمن به ویژه در طرح های جامع و تفصیلی و ایمن سازی نسبت به مراکز جمعیتی حائز اهمیت است.
حسین نژاد تاکید کرد: پدافند غیرعامل به عنوان یک نیاز باید تلقی شود چون در صورت بروز اتفاق مسئول هستیم.
در این همایش با حضور استاندار از نویسنده مقاله برتر که به فراخوان سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شده بود و همچنین از تعدادی از رابطین برتر پدافند غیر عامل در دستگاه های اجرایی قدردانی شد و مقاله برتر مذکور نیز ارائه گردید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر