۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۷۳۴۵
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: پدافند غیرعامل از الزامات پروژه های جدید و در دست اجرا در استان اردبیل است که باید تمهیدات لازم برای آن در نظر گرفته شود.
مجید خدابخش پیش از ظهر امروز در جلسه پدافند غیرعامل در استانداری اردبیل اظهار کرد: هدف از تشکیل جلسه فوق تنها ارائه گزارش نیست نیست بلکه ارائه راهکار در این زمینه است تا اقدامات لازم در زمان وقوع بحران اندیشیده شود.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از قطعی خدمات در صورت وقوع بحران، گفت: دستگاه های خدمات رسان باید به این مسئله دقت نظر داشته باشند که اگر بر اثر حادثه ای در ارائه خدمات این دستگاه ها خلل و نارسایی پیش آمد و یا حتی خدماتشان قطع شد چه حرکتی باید در پیش گرفته شود تا در زندگی و امنیت و آسایش مردم مشکلی به وجود نیاید.

خدابخش تصریح کرد: ما باید برای بدترین شرایط ممکن آمادگی لازم را داشته باشیم تا اگر حادثه غیرمترقبه ای رخ داد بتوانیم درست و به موقع عمل کنیم تا امنیت و ایمنی مردم حفظ شود.

استاندار اردبیل با تأکید بر قابلیت اجرا داشتن کارهای پدافند غیرعامل، گفت: باید در این زمینه دستگاه های خدمات رسان طرح های خود را طوری ارائه دهند که قابلیت اجرایی داشته و نیز توضیحاتی درباره اینکه تاکنون در این زمینه چه کارهایی انجام شده و چه کارهایی به چه دلایلی نتوانسته اجرایی شود را ارائه کنند.

وی بیان کرد: برخی ادارات تنها وظیفه تأمین و ارائه خدمات را دارند و برای موقعیت های بحرانی نیندیشیده اند بنابراین ارائه اطلاعات درباره انجام پدافند غیرعامل برای چنین دستگاه هایی زمان بر است اما در هر حال وظیفه دارند که در ساختار سازمانی خود تمهیداتی را به کار برند که در مواقع بحرانی چه کار باید بکنند چرا که این امر از الزامات است.

خدابخش افزود: پس از بررسی ها و ارائه طرح های مورد نظر اگر دستگاه مربوطه بتواند آن را اجرایی و عملیاتی کند خود با حمایتی که از آنها به عمل می آید آن را اجرا می کند و چنانچه در سطح استانی باشد ما تمام تلاشمان را می کنیم تا این طرح را اجرا کنیم و در صورت عظیم بودن پروژه ما حمایت های لازم جهت پیگیری ها برای اجرای آن و جذب اعتبار لازم را انجام می دهیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: نه تنها به لحاظ سخت افزاری و فیزیکی باید ایمن سازی شود بلکه کارهای نرم افزاری نیز باید در این زمینه انجام شود چرا که در صورت ایمن نبودن اطلاعات سازمان ها، آسیب های فضای مجازی می تواند این اطلاعات اساسی و کلیدی را از بین ببرد.

وی با اشاره به تجربه های موفق برخی کشورها در این زمینه اظهار کرد: ضروری است که به لحاظ علمی ما نیز خود را تقویت کرده و پیشرو و پیشقدم باشیم تا بتوانیم به یک اقتدار واقعی در این زمینه دست پیدا کرده و سریع و به موقع در مواقع بحرانی عمل کنیم چرا که هم امنیت و ایمنی اموال عمومی و هم زندگی شهروندان اصل موضوعی است که در اولویت برنامه ها قرار دارد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر