۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
کد خبر: ۷۳۴۰۳
فرماندار اردبیل گفت: بر اساس تصمیم قرارگاه رصد و پایش آرد و نان طرح دوگانه‌سوز شدن نانوایی‌های اردبیل اجباری شد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، سیدمحمد اعتماد اعجازی روز یکشنبه در جلسه پدافند غیرعامل اردبیل افزود: این طرح در چندین مرحله قابل اجرا است و اگر نانوایان در زمان‌بندی مشخص آن را اجرا نکنند سهیمه آنها کسر و حتی نانوایی‌های متخلف هم پلمب می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۶ واحد کشیک نانوایی در اردبیل فعال شده است ، اظهار کرد: این واحدها پخت و عرضه فوق‌العاده و خارج از سهمیه روزانه نان را تا ساعت ۲۱ شب در اردبیل انجام می‌دهند.

اعتماد اعجازی با اشاره به مصوبات قرارگاه رصد و پایش آرد و نان اردبیل ادامه داد: ممنوعیت تعطیلی برخی واحدهای نانوایی در روزهای جمعه ، ساماندهی و توزیع سیستمی و عادلانه خمیرمایه به نانوایی‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی - توجیهی نانوایان درباره چگونگی استفاده از سامانه هوشمند نانینو و کاهش ضریب خطای نانوایان از مصوبات اصلی عملیات قرارگاه رصد و پایش آرد و نان در اردبیل می‌باشد.

فرماندار اردبیل همچنین از معرفی برخی واحدهای نانوایی متخلف به مراجع قانونی خبر داد و گفت: نظارت بر فعالیت نانوایی‌ها با ایجاد ۱۳ پایگاه بسیج نظارتی تشدید شده و این شبکه با همکاری مردم تقویت می‌شود.

اعتماد اعجازی افزود: در این نظارت‌ها برخی نانوایان تخلفاتی از جمله کم‌فروشی، فروش غیرمجاز و احتکار آرد داشتند که این موضوع با حضور مسئولان دستگاه‌های نظارتی مربوطه بررسی و ضمن تشکیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شدند.

فرماندار اردبیل از افزایش ساعت پخت در تعدادی ازنانوایی‌های شهر خبر داد و گفت: توزیع نان در فروشگاه‌ها هم برای ارتقای خدمات رسانی به مردم مبنای کار قرار گرفته است.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده از شلوغی و صف‌های طولانی در نانوایی‌های برخی مناطق کاسته شده و حل مشکل بقیه مناطق و دسترسی راحت مردم به نان مورد نیاز در دست اجراست.

فرماندار اردبیل همچنین با اشاره به آموزش دوره‌های پدافند غیرعامل در مدارس افزود: امسال دوره پدافند غیرعامل برای مدیران پنج مدرسه اردبیل با محوریت آموزشی برگزار می‌شود.

اعتماد اعجازی بیان کرد: آموزش پیشگیری از حوادث احتمالی و مقابله با آن در هر دستگاه اجرایی ضروری است و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا ۲ ماه آینده برنامه تهدیدات پدافند غیرعامل را تهیه کنند.

شهرستان اردبیل حدود ۵۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر