۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۷۳۳۸
استاد اقتصاد
کارشناس اقتصاد گفت: سیاست کلی در اقتصاد مقاومتی در واقع همان سیاست‌ حاکم بر برنامه اقتصادی ایران از جمله سیاست‌‌های اصل ۴۴ و ویژگی آن در بومی بودن الگوها و درون‌زا بودن رشد است.

آلبرت بغزیان استاد اقتصاد در مورد این که با توجه به ابلاغ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری، تحلیل و ارزیابی شما از این سیاست‌ها چیست، گفت: اقتصاد مقاومتی در چارچوب فرهنگی اسلامی و انقلابی طراحی شده است.

وی افزود: سیاست‌های کلی بر اقتصاد مقاومتی در واقع همان سیاست‌های حاکم بر برنامه اقتصادی ایران از جمله سیاست‌های اصل 44 است و ویژگی آن در بومی بودن الگوها و درون‌زا بودن آن است.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سؤال که مقام معظم رهبری براساس چه چشم‌اندازی چنین سیاست‌هایی را ابلاغ کرده‌اند، گفت: چشم‌انداز همان چشم‌انداز 1404 است که مطابق آن چشم‌انداز قرار است ایران در بین کشورهای منطقه به قطب علمی، صنعتی و دانش بنیان تبدیل شود.

بغزیان در مورد اینکه آیا مقام معظم رهبری وضعیت کشور را در شرایط تحریم و مواجهه با آن می‌دیدند که این سیاست‌ها را ابلاغ کرده‌اند، بیان داشت: دشمنان کشور و انقلاب اسلامی همواره در تلاش بوده‌اند تا مانع توسعه ایران شوند، بنابراین باید همواره به این مسئله توجه کرد که در زمان آرامش همه این توطئه‌ها خنثی نمی‌شوند و آرامش را نباید خیلی خوشبینانه تلقی کرد.

وی افزود: ایران همیشه با تحریم مواجه بوده، البته نه به شدت چند سال گذشته و به همین دلیل ما باید در این سال‌ها نقاط ضعف و آسیب‌پذیر را شناسایی می‌کردیم و از وضعیت خودمان غافل نمی‌شدیم، چرا که وقتی بحث نفت و تحریم ورود درآمدهای نفتی مطرح شد، علیرغم ادعاها با مشکل مواجه شدیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر