۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۷۳۳۱۸
رئیس سازمان شیلات کشور مطرح کرد
رئیس سازمان شیلات کشور در جلسه‌ای که با موضوع آبزی پروری آب شیرین و خشک سالی در سازمان شیلات برگزار شد، به نقش موثر شیلات در مقابله با کم آبی و خشکسالی اشاره کرد و گفت: نقشه راه آینده مشخص است و باید در نخستین فرصت نقشه راه تاب آوری تولید در حوزه آبزیان رونمایی شده و در کنار اطلس به استان‌ها ابلاغ شود.

به گزارش پایداری ملی به نقل از سازمان شیلات ایران، سیدحسین حسینی ادامه داد: آبی که در آبزی پروری مورد استفاده قرار می‌گیرد، امکان استفاده مجدد در مصارف کشاورزی را خواهد داشت؛ بنابراین در این بخش آب هدر نخواهد رفت.

حسینی با تاکید بر اقتصاد دریامحور و نقش شیلات در تامین امنیت غذایی افزود: در حال حاضر وزارت جهادکشاورزی، امور خارجه و نهاد ریاست جمهوری همراه سازمان شیلات در عملیاتی کردن طرح‌ها هستند و امیدواریم بتوانیم افزایش ۲۵۰ هزار تنی تولید را با ایجاد شهر‌های مولد عملیاتی کنیم.

وی بر طرح تحولی که مشتمل بر ۷ طرح کلان تولیدی در حوزه شیلات است تاکید کرد و گفت: در صورت تصویب این طرح در هیأت دولت افزایش ۱۰۰ هزار تنی تولید ماهی در قفس، راه اندازی ۵ مرکز تکثیر ماهی دریایی، میگو و پرورش ماهی در قفس، خودکفایی در تولید تخم چشم‌زده ماهی قزل‌آلا، تکمیل و به‌سازی ۲۳ بندرصیادی، ایجاد ۱۵ هزار سازه برای زیست گاه مصنوعی، فعال سازی ۳۵۹ کارخانه فعال و غیرفعال در صنایع شیلاتی، افزایش ۴۵۰ هزار تنی تولید در حوزه میگو، قفس، گرمابی، جلوگیری از خروج ۴ و نیم میلیون دلار ارز در حوزه تخم چشم زده و ارزآوری یک و نیم میلیارد دلاری تحقق خواهد یافت.

گفتنی است در این جلسه از ابلاغ رسمی قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل رونمایی و مقرر شد در طی هفته‌های آتی نشست صمیمانه کارمندان معاونت‌های سازمان با ریاست سازمان برگزار و برای حل مشکلات موجود چاره سازی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر