۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۷۳۱۵۷
مانور مشترک اطفای حریق در تالاب بندرانزلی روز یکشنبه با حضور دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی به منظور آمادگی برای بروز بحران آتش سوزی با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان و فرماندار انزلی در منطقه قلم گوده این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، مدیر بحران استانداری گیلان در حاشیه برگزاری این مانور به خبرنگار ایرنا گفت: ادارات محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر، بنادر و دریانوردی گیلان، منطقه آزاد، سازمان آتش نشانی شهرداری انزلی، نیروی انتظامی، فرمانداری و همه دستگاه های مرتبط مانور مشترک اطفای حریق را به منظور آمادگی برای احتمال وقوع حریق برگزار کردند.

امیر مرادی گفت: همه عوامل اجرایی باید در منطقه توریستی و مهم شهرستان بندرانزلی و تالاب بین المللی انزلی برای اجرای عملیات به موقع حضور داشته باشند و باید با افراد خاطی که این عرصه‌ها را به آتش می کشند برخورد مناسب صورت گیرد.

فرماندار انزلی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: طی سنوات گذشته با پیگیری های دستگاه های امنیتی قضایی،با تعدادی از خاطیانی که اقدام به آتش سوزی در تالاب انزلی به منظور تصرف تالاب انجام داده بودند برخورد لازم صورت گرفت که امیدواریم در سنوات آینده شاهد تعدی کمتری به عرصه های محیط زیستی باشیم.

محمد پورخوش سعادت اضافه کرد: مانوری که شاهد آن هستیم برای هماهنگی بین دستگاه های مختلف و آسیب های کمتر در مقابله با حریق های احتمالی است .

مدیر مرکز HSE، آتشنشانی و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان نیز با اشاره به برگزاری این مانور، اظهارکرد: مانور مشترک اطفای حریق با محوریت جلوگیری از بین رفتن اراضی ملی، زمین خواری و جلوگیری از نابودی محیط زیست و به منظور ایجاد هماهنگی و ارتباط بیشتر بین دستگاه های اجرایی استان مطابق صورتجلسه پیشگیری و مقابله با حریق های احتمالی در عرصه های منابع طبیعی و زیست محیطی به ویژه تالاب انزلی برگزار شده است.
احمد غفارزاده سطح آمادگی کارکنان مرکز HSE، آتشنشانی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان را بسیار بالا بیان کرد و تصریح کرد: در این مانور مشترک ۲ خودرو سنگین و آبرسان، یک خودرو فرماندهی و یک پمپ پرتابل استراتژیک و همچنین ۱۵ نفر پرسنل عملیاتی از اداره کل حضور داشتند.

گیلان دارای بیش از ۳۰ هزار هکتار پهنه تالابی است که افزون بر ۲۴ هزار هکتار آن، ۸۰ درصد در قالب سه تالاب (انزلی، امیرکلایه و بوجاق) تحت عنوان کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر