۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۷۳۱۲۶
سرپرست اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: رزمایش مشترک پدافند غیرعامل در بالاترین سطح (A) در خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز مناطق سه و چهار عملیات انتقال گاز کشور در محدوده استان سمنان برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری ایرنا، اسماعیل طحان ناساری اظهار داشت: رزمایش در بالاترین سطح ملی (A) در خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز مناطق سه و چهار عملیات انتقال گاز کشور با حضور سه استان با تاکید بر رعایت اصول پدافند غیرعامل به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی برگزار شد.

وی ادامه داد: ایجاد آمادگی و افزایش توانمندی‌های واحد‌های عملیاتی از جمله اهداف برگزاری رزمایش در بالاترین سطح ملی (A) در خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز مناطق سه و چهار عملیات انتقال گاز در ایستگاه تقویت فشار گاز سمنان بود.

سرپرست اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: میزان آمادگی و هماهنگی در برخورد با حادثه، افزایش آگاهی و سرعت عمل گروه‌های مختلف در رسیدن به محل حادثه، سرعت عمل در بررسی وضعیت و تعمیرات بخش‌های آسیب‌دیده، از شاخص‌هایی بود که در رزمایش خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز مناطق سه و چهار عملیات انتقال گاز کشور ارزیابی شد.

طحان بیان کرد: طبق هماهنگی به عمل آمده با سازمان‌هایی که در اجرای این رزمایش همکاری داشتند و همچنین تحقیقات انجام شده، تمام پیش‌نیاز‌هایی که بتوان در یک رزمایش واقعی به نمایش گذاشته شود، پیش‌بینی و در اجرای رزمایش به‌کارگیری شد.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل شامل هرگونه اقدام‌های غیرنظامی و برنامه‌ریزی برای حفاظت فیزیکی و مراقبت از تجهیزات و زیرساخت‌های حساس جامعه در مقابل تهدیدات احتمالی دشمن است.

طحان تاکید کرد: رعایت اصول پدافند غیرعامل در بخش‌های مختلف از موارد مهمی است که باید مورد توجه ویژه باشد.

سرپرست اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان کرد: رییس شورای پدافند غیرعامل استان، استاندار، دبیر شورا مدیرکل دفتر پدافند غیرعامل استان است و ۱۱ کارگروه ذیل شورای پدافند غیرعامل فعالیت دارند.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات غیرمسلحانه گفته می‌شود که برای حفاظت فیزیکی و مراقبتی از تجهیزات و زیرساخت‌های حساس جامعه در برابر تهدیدات احتمالی دشمن برنامه ریزی می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر