۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۷۳۰۹
استان سمنان
در اين ديدار حكم دكترشادنوش سرپرست دانشگاه علوم پزشكي سمنان به عنوان رئيس كارگروه پدافند غير عامل حوزه سلامت استان سمنان كه از سوي مهندس محمد وكيلي استاندار سمنان صادر گرديده بود به ايشان ابلاغ شد.

 عباس پازوکی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداري سمنان در این نشست با اشاره به تشکیلات پدافند غیرعامل در استان سمنان، اظهارداشت: پدافند غیر عامل از مهمترین زمینه های افزایش سطح آمادگی برای مقابله با هر گونه تهدید های احتمالی است. امروزه پدافند غیرعامل می‌تواند به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و این فرهنگ سازی در کشور ما نیز ضروری است. پدافند غیرعامل گامی مثبت و تاثیرگذار در راستای تحقق  فرامین مقام معظم رهبری در زمینه ساماندهی سامانه دفاع غیرعامل کشور است.

وي افزود: دشمن در زمينه پدافند غير عامل هزينه بسيار زيادي مي كند و در حال حاضر سلاحهاي نظامی و شيميايي در دكترين جديد كارايي ندارد.

ايشان با اشاره به بحث بيو تروريسم و مخاطرات زيستي و بيماريها منتقله به انسان به عنوان تهديد جدي براي سلامت جامعه افزود: دشمن مي توانند از اين طريق صدمات زيادي تحميل كند.

در ادامه پيشنهاد شد كه پروژه تحقيقاتي و عملياتي طراحي و پس از تصويب در كارگروه سلامت در شوراي برنامه ريزي استان،  به منظور تأمين اعتبار لازم مطرح شده و اين پروژه ها اجرايي شود.

 در اين ديدار دكتر شاد نوش سرپرست دانشگاه علوم پزشكي سمنان نيز ضمن تقدير و تشكر، اعلام آمادگی دانشگاه را با توجه به ارتباط موضوعي جهت همکاری با کارگروه‏‌ها و پیگیری مباحث آموزشی، فرهنگ‏‌سازی پدافند غیرعامل، انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و اقدامات پيشگيرانه را اعلام كرد.

در پايان حكم دكتر شادنوش به عنوان رئيس كارگروه پدافند غير عامل حوزه سلامت استان سمنان كه از سوي مهندس محمد وكيلي استاندار سمنان صادر شده بود به ايشان ابلاغ شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر