۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۷۲۸۰۴
فرمانده کل سپاه گفت: غربی‌ها اشغال سرزمین، ویران کردن ثروت‌های مادی و معنوی و آواره کردن مردم کشورها را زمینه‌ای برای بسط دموکراسی و آزادسازی ملت‌ها تلقی می‌کنند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اولین سمینار بین‌المللی‌سازی دانشکده علوم پزشکی بقیه‌الله الاعظم (عج) و حوزه سپاه که صبح امروز (چهارشنبه) در این دانشکده برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال را سپاسگزاریم که در این لحظات نورانی و آغازین روزهای ماه ذی الحجه و سالروز شهادت شهید مصطفی چمران در این برنامه حصور پیدا کردم.

سرلشکر سلامی ادامه داد: شهید چمران تندیسی زنده از فضائل اخلاقی، عرفان، علم معرفت هنر جهاد در راه خدا و یک اسوه بود.

فرمانده کل سپاه افزود: شهید چمران انسانی سرشار از طراوت‌ها و لطافت‌های روحی و معارف درونی بود که با آن همه درخشش علمی در جنوب لبنان از فرزندان یتیم آن سرزمین مراقبت می‌کرد و به آن‌ها آزادی، جهاد و روح عزت آموزش می‌داد و از یاران صدیق در صحنه‌های رزم بود و در میدان دفاع حریم از انقلاب اسلامی و استقلال این سرزمین عزیز در چنین روزی خدا را ملاقات کرد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دانشگاه بقیه الله مولود انقلاب اسلامی است، تاکید کرد: امروز این دانشگاه، افتخار امت اسلامی و انقلاب اسلامی است؛ این دانشگاه محصول تدبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در سی و چند سال گذشته است که فراتر از مرزهای کشورمان می‌درخشد. این دانشگاه پیام‌آور فرهنگ و مهارت‌هایی است که برای حیات بخشیدن به زندگی انسان‌ها تأسیس شده است‌.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه فلسفه اصلی انقلاب اسلامی وراثت مستضعفین بر زمین است، تصریح کرد: ما به مرزهای ملی احترام می‌گذاریم و آنها را به رسمیت می‌شناسیم و به چارچوب قواعد مرزهای ملی عمل می‌کنیم؛ اما در بخش امداد و یاری رساندن به امت اسلامی و مستضعفین ما با دنیای بدون مرزی روبرو هستیم.

وی گفت: جهان غرب مفهوم جهانی‌سازی را مطرح می‌کند؛ اما چند تفاوت عمده بین نگرش دنیای غرب وجود دارد؛ منطق غرب این است که به تعبیر خودشان برای دموکراسی از منطق اشغال استفاده و دیکتاتورها را به‌نام دموکراسی حاکم کنند.

سرلشکر سلامی ادامه داد: غربی‌ها اشغال سرزمین، ویران کردن ثروت‌های مادی و معنوی و آواره کردن مردم کشورها را زمینه‌ای برای بسط دموکراسی و آزادسازی ملت‌ها تلقی می‌کنند؛ در واقع غارت و چپاول هویت معنوی و ثروت مادی و کرامت انسانی و استدلال ملت‌ها را انجام می‌دهند و این به وضوح در کشورهای عراق، افعانستان، سوریه، یمن و در کشورمان پیش از انقلاب شکوهمند اسلامی مشاهده می‌شود.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه حضور ما در بلاد دیگر اسلامی برای جلوگیری از غارت این ثروت برای ثبیت مجد این عظمت ملت‌ها است، اضافه کرد: آنها می‌آیند تا مهره‌های دست نشانده خود را خود را در سرزمین‌های اسلامی حاکم و از طریق آن منابع مادی را غارت کنند و آن‌ها را عقب مانده نگه دارند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دیکتاتورها محصول دموکراسی آمریکایی‌ها هستند، تصریح کرد: هر کجا فریاد آزادی ملت‌ها را می‌شنوید و کرامت انسان‌ها را برجسته و روح فداکاری می‌بینید برای آزادی ملت‌ها و مسلمانان دیگر شخصیت‌هایی همچون حاج قاسم سلیمانی را به میدان فرستادیم و این تفاوت دو نگاه است.

وی با بیان اینکه آمریکا تجسم و تجلی ارزش‌های غربی‌ها است، افزود: وقتی غربی‌ها به کشورها هجوم می‌کنند و زندان گوانتانامو می‌سازند و مردم شهرها را به زندان می‌اندازد و سگ‌ها را به جان آنها می‌اندازند و مهره‌های دیکتاتور را برای اهداف و منافع خود بر روی زمین می‌چیند نشان دهنده منطق آنها است.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: منطق انقلاب اسلامی برای عزت این مردم و برای جلوگیری از بی‌حرمتی به نوامیس جوانان را فدا و از خود هزینه و از هر مظلومی دفاع می‌کند و ملامت می‌شنود و آن‌ها با تمرکز روی منافع ملی نظام را تخطئه می‌کنند که چرا به یاری مظلومین در دیگر کشورها می‌شتابد و در عین حال همان‌ها که این ملامت‌ها را با منطق ضرورت تمرکز بر منافع ملی در محدوده مرزهای جغرافیایی به نظام وارد می‌کنند غربی‌ها را در تجاوزگری ستایش می‌کنند و آن‌ها را پیشگامان دموکراسی و پرچمداران آزادی می‌دانند درحالی‌که می‌دانند غربی‌ها هر کجا که رفتند ثمره‌اش آوارگی، ویرانی و اشغال بود و به اندازه چند بار انهدام سیاره زمین نابودی به بار آوردند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها ده‌ها میلیون کشته در سرزمین‌ها روی دست ملت‌ها گذاشته‌اند، افزود: به صهیونیست‌ها نگاه کنید در هر کجا که بتوانند آتش می‌افروزند؛ اما ملت ایران از مظلومین و مستضعفان عالم دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه قلمرو رسالت سپاه معادل قلمرو انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی پدیده‌ای است که به سمت اتصال به ظهور پیش می‌رود و شعار و عمل آن کرامت انسان، معنویت، آزادگی، حریت، شرافت، عزت امنیت، آرامش و سلامت است.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه دستان پزشکان ما شفابخش است، گفت: رابطه بین پزشک و بیمار برجسته است و کلام، نگاه و دستان الهی پزشکان ما نیز شفابخش است.

وی تاکید کرد: زیباترین جلوه روح بشر نجات انسان از مرگ و بازگرداندن آن‌ها به زندگی است و پزشکان ما سرآمد و نابغه هستند و مراکز درمانی ما پیشرفته هستند و این یکی از بزرگترین ثروت‌های ما است.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه پرستاران ما خادم، مهربان، سخت‌کوش و مهربان بوده و احساس مسئولیت دارند، یادآور شد: این ظرفیت برای سپاه فراتر از مرزهای ملی ما بوده و قابل گسترش است که همه این‌ها فرهنگ و سبک‌های زندگی ما را معرفی می‌کند که ما به داد دیگران برسیم و این یک امر الهی و ارزشی است که ریشه در فرهنگ دینی اسلام دارد.

وی با بیان اینکه درجه فداکاری پزشکان و پرستاران ما در ایام کرونا فراتر از تصور ما بود، یادآور شد: ما یک ملت بزرگ هستیم و می‌خواهیم یک تمدن اسلامی بسازیم. ما یک سرمایه عظیم و تمام ناشدنی داریم و هدف ما تعالی انسانیت، عدالت، آزادگی، اسلام، کرامت، رفاه، امنیت و آسایش است و ما به آرامش توأم با امنیت می‌اندیشیم و برای پیشرفت باید پیش برویم

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر