۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۲۷۸۹
سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان ورزش شهرداری طی یک جلسه ۷ ساعته با انعقاد توافق‌نامه‌ای به منظور بازگرداندان ۵۲ سوله مدیریت بحران در اختیار سازمان ورزش به مدیریت بحران تهران و نیز افزایش سرانه ورزش بانوان با توافق رسیدند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، علی نصیری رئیس سازمان مدیریت بحران تهران با اعلام این خبر گفت: در یک نشست صمیمانه به همراه حسین اوجاقی مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران، موفق شدیم یک توافق ۱۴ بندی در چهار سرفصل در خصوص واگذاری پایگاه‌های پشتیبانی مدیریت بحران مناطق شهرداری تهران که سالهاست در اختیار سازمان ورزش بود و از محیط آن برای ورزش بانوان استفاده می‌شد، توافق جدیدی صورت گرفت.

وی افزود: بر مبنای توافق صورت گرفته علاوه بر این که ورزش بانوان نه تنها حذف نشده و آسیب نمی بیند، بلکه ارتقا هم پیدا کند و در ضمن ما بتوانیم از ظرفیت این پایگاه‌ها برای تامین سرانه‌های مدیریت بحران شهر استفاده کنیم.

نصیری یادآور شد: تجهیزاتی که لازم است تا شهروندان شریف تهران برای زمان بحران در اختیار داشته باشند در بخش هایی از سوله های بحران ذخیره می شود و همینطور بانوان ارجمندی که از این پایگاه ها به ورزش می‌پردازند با آموزش های مدیریت بحران مثل امداد و نجات، اطفای حریق، کمک‌های اولیه و تمرین‌های عملیاتی آشنا می شوند و در این کلاس‌ها نیز شرکت می کنند.

وی گفت: ما ورزش را یک الزام مدیریت بحران می‌بینیم و امیدواریم آمادگی بدنی و آمادگی مواجهه با حوادث توأمان ایجاد شود. ما از این به بعد پایگاه هایی که در اختیار خودمان قرار داشته و امکان این کاربری در آنها وجود دارد را نیز به این ظرفیت ۵۲ پایگاهی که پیش از این در اختیار سازمان ورزش بود اضافه می‌کنیم و و همه پایگاه های ما با تعریف واحد در سطح نواحی به فعالیت خواهند پرداخت.

وی افزود: در این توافقنامه روی همه موارد توافق شد و تنها یک مورد باقی ماند که یک اختلاف دیدگاه کارشناسی وجود داشت که با نظر شهردار تهران تعیین تکلیف و نهایی خواهد شد.

بر اساس گزارش سایت شهر، در ادامه همچنین حسین اوجاقی رئیس سازمان ورزش شهرداری نیز درباره این جلسه ۷ ساعته و نتایج آن گفت: بر مبنای این توافقنامه هم نظر مدیریت بحران در خصوص تأمین زیرساخت های مورد نظر و هم سرانه ورزشی مورد نیاز بانوان در شهر تهران تأمین خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر