۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۷۲۵۷۷
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:
معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه فعلا طغیانی از بیماری وبا در کشور گزارش نشده است، راه‌های پیشگیری از این بیمار را تشریح کرد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر بابک عشرتی درباره وضعیت وبا در کشور، گفت: هر سال با گرم شدن هوا و از اوایل تابستان مواردی از وبا در کشور گزارش می‌شود. به ویژه در جا‌هایی که مشکل فاضلاب داریم، این خطر افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در پیشگیری از این بیماری، رعایت بهداشت فردی به ویژه شستن دست‌ها بسیار اهمیت دارد، گفت: در عین حال باید حتما از آب لوله کشی یا آب‌های آشامیدنی بطری استفاده کنند. در عین حال در تابستان استفاده از روان‌آب‌ها مانند آب چشمه به دلیل افزایش گردش در طبیعت، افزایش می‌یابد. در این زمینه باید توجه کرد که اگر می‌خواهیم از آب‌های روان و سطحی استفاده کنیم، حتما باید یا قرص کلر داشته باشیم یا آب را بجوشانیم. این موضوع بسیار مهم است. صرف اینکه می‌گویند روان‌آبی، آب چشمه است، به معنای آلوده نبودن آن نیست. زیرا نمی‌دانیم این آب از کجا‌ها می‌گذرد و بسیاری از مواقع روان آب‌ها به راحتی با فاضلاب مجاور شده و آلوده می‌شوند.

عشرتی افزود: بنابراین بحث بیماری وبا موضوع جدیدی نیست و باید با رعایت بهداشت مراقبت کرد تا به این بیماری مبتلا نشویم.

وی با بیان اینکه هنوز در کشور فصل وبا شروع نشده است، گفت: بر این اساس فعلا طغیانی از بیماری وبا در کشور گزارش نشده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر