۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۷۲۵
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با تأکید بر لزوم تقویت پدافند غیرعامل در حوزه بیولوژیکی، گفت: تشکیل این قرارگاه در ایران برای مقابله با تهدیدات زیستی انجام می‌شود.

به گزارش پایداری ملی؛‌عباسعلی منصوری آرانی درباره تشکیل قرارگاه دفاع بیولوژیک در ایران برای مقابله با تهدیدات زیستی، گفت: تمام کشورها در عرصه پدافند غیرعامل برای مدیریت بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی در زمینه پدافند بیولوژیک هم فعالیت دارند که سازمان پدافند غیر عامل در حال حاضر در کشور این موضوع را پیگیری می‌کند.

نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تقویت سیستم پدافند غیرعامل در کشور، تصریح کرد: برای مقابله در برابر هر گونه حادثه طبیعی و غیرطبیعی تقویت سیستم پدافند غیرعامل از جمله در حوزه بیولوژیکی ضرورت دارد.

نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان اینکه پدافند در هر زمینه‌ای به معنی بیمه شدن در برابر تهاجمات از یک سو و از سوی دیگر در برابر حوادث طبیعی است، تاکید کرد: پدافند غیر عامل در عرصه بیولوژیکی از گذشته وجود داشته و ایجاد قرارگاه دفاع در این زمینه با هدف انسجام بیشتر انجام شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: در زمینه پدافند غیرعامل بیولوژیکی فعالیتهایی از قبل بوده است و با تغییر ساختارها و شرح وظایف این موضوع به شکل سازمان یافته و منسجم‌تر از گذشته پیگیری می‌شود.

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور  چندی پیش با اعلام فعال شدن قرارگاه دفاع زیستی گفت: با مصوبه دبیرخانه کمیته پدافند غیر عامل قرارگاه دفاع بیولوژیکی تشکیل شده تا تهدیدات حوزه زیستی بیولوژیک که حوزه انسان، دام، گیاه، آب، غذا و محیط را دنبال کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۲
1
0
یکی از موارد دفاع بیولوژیک حفظ و دفاع از موسساتی مانند موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی است وظیفه تولید واکسن و سرم های درمانی را به عهداه دارد و در کشور مانند ندارد ولی متاسفانه با موضوع خصوصی سازی دنبال واگذاری آن هستند.
پاسخ