۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۷۲۴۹۲
وزیر دفاع گفت: اولویت بخشی به فضا، پدافند هوایی، موشکی، پهپادی و عرصه‌های جنگ شناختی از برنامه‌های مهم و راهبردی وزارت دفاع است.

به گزارش پایداری ملی، امیر آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با حضور درجمع معاونان و مدیران وزات دفاع طی سخنانی اظهار داشت: هر سازمان و ارگانی برای رسیدن به اهداف خود نیازمند ترسیم نقشه راه است؛ به همین منظور ما در وزارت دفاع مواردی را برای رسیدن به اهداف خود ترسیم و تنظیم کرده‌ایم که محور‌های اصلی ما می‌باشد و می‌تواند در تعاملات ما و نیرو‌های مسلح می‌تواند راهگشا و کارساز باشد.

وی اظهار داشت: اعتصام به شجره طیبه الهی و تبعیت محض از رهبری شجاع، حکیم و مقتدر نظام، سرفصل همه برنامه نیرو‌های مسلح است ما نیز به مانند دیگر بخش‌های نیرو‌های مسلح با توکل به خداوند و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت و هم چنین با تبعیت از فرامین مطاع فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) در جهت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدم بر می‌داریم و امیدواریم این تلاش ما مورد رضایت خداوند متعال قرار گیرد.

وی پیش بینی و تدارک اثر بخش حوزه امنیت و دفاع در مسیر بازدارندگی موثر و صحنه‌های مواجه با دشمن را از دیگر اهداف وزارت دفاع بر شمرد و تصریح کرد: نمونه‌های این تدارک اثر بخش را می‌توان در پهپاد‌هایی که در هفته گذشته تحویل نیرو‌های مسلح گردید، دید و ارائه این دستاورد‌ها استمرار خواهد داشت و وزارت دفاع در مسیر ماموریت ذاتی خود همواره این را دنبال خواهد کرد.

آَشتیانی با بیان اینکه محصولات ما باید مطابق با فناوری‌های روز دنیا و نیاز بومی خودمان باشد، افزود: آموزش نیز در کنار ساخت این محصولات باید مورد توجه قرار گیرد و اگر مجموعه‌ای که این تجهیزات را تحویل می‌گیرد از آموزش‌های لازم برخوردار باشد، قطعا اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود؛ همچنین شجاعت به کار گیری هم بسیار مهم است و این از ویژگی‌های ارتش ما است که آموزش لازم و جرات و شجاعت به کارگیری تجهیزات را دارا است و این قدرت آفرین خواهد بود.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر توجیه راهبردی بخش‌های کشوری به منظور ارتقای روحیه و اطمینان بخشی و هماهنگ سازی با ارائه قابلیت ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نظامی و تجهیزاتی از دیگر اقدامات وزارت دفاع می‌باشد، افزود: در فرمایشات فرمانده معظم کل قوا این موضوع نمایان می‌گردد که مسئولین کشوری نسبت به توانمندی‌های نظامی توجیه شوند؛ این کار در مجموعه ستادکل در مقطعی دنبال می‌شد و در حال حاضر وزارت دفاع این امر مهم را جزو مسئولیت‌های خود می‌داند و در قالب نمایشگاه‌هایی که برگزار و گزارش‌هایی که ارائه می‌شود، مجموعه‌های مختلف کشور را در جریان آخرین دستاورد‌های نظامی و دفاعی قرار می‌دهد و با این توانمندی‌ها آشنا می‌سازد.

وی با بیان اینکه تقویت مبانی و ارکان مدیریت سازمان به سمت خلاقیت، انعطاف پذیری، انضباط و تصمیم گیری شجاعانه و قاطعانه از دیگر اقدامات ما در وزارت دفاع بوده است گفت: ما با انتصاب نیرو‌های شایسته توانستیم قدم‌های مثبتی را در مسیر به نتیجه رسیدن راهبرد‌های خود برداریم.

وی تاکید کرد: معماری وزارت دفاع بر پایه واقعیت انگاری خردمندانه دکترین دفاعی، امنیتی، و ماموریت محوری در حال انجام است تا پاسخگویی مناسبی را که ریس جمهور محترم و مجلس محترم‌شورای اسلامی از وزیر دفاع انتظار دارد، داده شود و در معماری جدید یک شرایط به روز تری تدوین خواهد شد که بتواند این موضوع کاملاً محقق گردد.

وی اولویت بخشی به فضا، پدافند هوایی، موشکی، پهپادی و عرصه‌های جنگ شناختی را از برنامه‌های اصلی وزارت دفاع خواند و اظهار داشت: ایجاد زیر ساخت‌ها و تقویت سامانه‌های ملی، ارتباطی، اطلاعاتی و سایبری به منظور جلوگیری از غافلگیری راهبردی و استمرار عملیات آفندی و پدافندی در فضای تهدید با هدف عمق بخشی راهبردی و به کارگیری قدرت نرم نیز از اقدامات مهمی است که توسط وزارت دفاع دنبال می‌شود که به همین منظورشبکه ملی اطلاعات و مرکز راهبردی دفاعی ودجا تشکیل شده است که به دنبال آن هستیم که این مرکز به سمت سازمان شدن حرکت کند.

امیر سرتیپ آشتیانی از خود اتکایی، شبکه محوری، هسته دانا و شبکه توانا با هوشمند سازی سامانه، بومی سازی و توجه به ذخیره سازی راهبردی به عنوان دیگر اقدامات وزارت دفاع نام برد و افزود: ما در حال حاضر بیش از ۱۴۰۰ پروژه تحقیقاتی را با بهره وری میانگین ۸۰ درصد پیشرفت دنبال می‌کنیم. وزیر دفاع با بیان اینکه گسترش، تقویت و حمایت شبکه همکاران و شرکت‌های دانش بنیان در مسیر تحقیق، توسعه و تولید و کمک به مجموعه‌های وزارت دفاع از اولویت‌های وزارت است از تداوم فعال و پر حجم همکاری با دانش بنیان‌ها خبر داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر