۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۷۲۳۱۶
فرماندهی هند و اقیانوسیه ایالات متحده، از کنگره ۲۷۴ میلیون دلار اضافی برای تأمین مالی قابلیت‌های سایبری تهاجمی و دفاعی درخواست کرده است، زیرا مقامات به دنبال دور راندن هکر‌ها و بستن کمربند درگیری احتمالی با چین هستند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از سایبربان، پروژه‌های «دسترسی و اثرات سایبری تهاجمی» با ۱۸۴ میلیون دلار و «امنیت سایبری و دفاع شبکه» با ۹۰ میلیون دلار، در فهرست اولویت‌های سنگین ۳.۵ میلیارد دلاری بدون بودجه این فرماندهی قرار دارند که نسخه‌ای از آن را خبرگزاری دیفنس نیوز بررسی کرده است.

اولی از «قابلیت‌های دسترسی و تأثیرگذاری بر عملیات فضای سایبری» پشتیبانی می‌کند. دومی اقدامات این فرماندهی برای سخت‌تر کردن شبکه‌ها و شناسایی سریع مزاحمان را تأمین مالی می‌کند.

فرماندهان رزمنده و رهبران نظامی سالانه فهرست‌های اولویت‌های بدون بودجه را که «لیست آرزوها» نیز نامیده می‌شود، برای قانون‌گذاران ارسال می‌کنند که هر کدام سطوح مختلفی از جزئیات را طبق قانون ارائه می‌کنند. آن‌ها به مقامات دفاعی اجازه می‌دهند مواردی را که در آخرین درخواست بودجه کاخ سفید گنجانده نشده است، اما در صورت در دسترس بودن پول مفید خواهند بود، برای کنگره یادداشت کنند.

درخواست فرماندهی هند و اقیانوسیه ایالات متحده، قدیمی‌ترین و بزرگترین فرماندهی رزمی یکپارچه پنتاگون، در حالی مطرح می‌شود که ایالات متحده به دنبال مقابله با چین با نفوذ و قاطعیت فزاینده در دنیای واقعی و مجازی است. استراتژی امنیت سایبری دولت بایدن که در ماه جاری منتشر شد، پکن را به عنوان "گسترده ترین، فعال‌ترین و پایدارترین تهدید برای شبکه‌های دولتی و بخش خصوصی" و چین را به عنوان "تن‌ها کشوری که هم قصد تغییر نظم بین المللی و هم به طور فزاینده‌ای قدرت اقتصادی، دیپلماتیک، نظامی و فناوری برای انجام این کار را دارد" معرفی می‌کند.

به گفته بردلی بومن، مدیر ارشد مرکز قدرت نظامی و سیاسی در بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها که یک اتاق فکر در نظر گرفته می‌شود، فهرست آرزو‌های این فرماندهی، که همچنین شامل میلیون‌ها نفر برای هشدار و ردیابی موشک، سیگنال‌های ارتقای اطلاعات، کمپین‌های نفوذ خارجی و موارد دیگر است، دقیقاً بر انواع قابلیت‌هایی تأکید می‌کند که برنامه‌ریزان ارتش آزادی‌بخش خلق و رهبران سیاسی پکن را وادار می‌کند دو بار در مورد اقدامات جنگ طلبانه فکر کنند.

او در ادامه می‌گوید: هنگامی که به سرعت به لیست نگاه می‌کنید: سیستم دفاعی گوام، امنیت سایبری، دفاع شبکه، هشدار و ردیابی موشکی، حسگر‌های فضایی، هدف گیری زیر دریا، معماری جنگی انعطاف پذیر، شبکه‌های آتش مشترک، قابلیت‌های حمله دریایی، و این لیست ادامه دارد. این‌ها دقیقاً زمین‌های گلف جدید در هاوایی نیستند، درست است؟ اینجا خانه بزرگتری برای ژنرال نیست.

هکر‌هایی که توسط چین حمایت می‌شوند، مالکیت معنوی را برای تقویت توسعه فناوری و مداخله در امور خارجی از طریق فروش اطلاعات نادرست، در میان سایر رفتار‌های نادرست دیجیتال، کنترل می‌کنند. دیفنس نیوز در سال ۲۰۱۸ گزارش داده بود که حملات سایبری تحت حمایت چین به رایانه‌های یک پیمانکار نیروی دریایی نفوذ کرده و اطلاعات حساس مرتبط با کار مخفیانه روی یک موشک ضد کشتی را به خطر انداخته بوده است.

هزینه‌های سایبری مورد نظر وزارت دفاع در سال‌های اخیر به طور پیوسته افزایش یافته است. این وزارتخانه در این ماه ۱۳.۵ میلیارد دلار درخواست کرده که ۲۰.۵ درصد افزایش نسبت به درخواست قبلی دولت بایدن که رقم ۱۱.۲ میلیارد دلاری را نشان می‌داد، داشته است. همین رقم نسبت به ۱۰.۴ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۲۲، ۹.۸ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۲۱ و ۹.۶ میلیارد دلار در سال مالی ۲۰۲۰ نیز افزایش یافته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر