۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۷۲۲۲۱
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان لزوم مرجعیت پدافند غیرعامل در فعالیت‌های زیرساختی از آمادگی مجلس برای تصویب قانون جامع پدافند غیرعامل خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، ابراهیم عزیزی، نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در سومین همایش حفاظت از زیرساخت‌های حساس که در مجتمع امام خمینی (ره) دانشگاه علم و صنعت برگزار شد با بیان اینکه قدمت پدافند غیرعامل به اندازه تاریخ بشریت است، اظهار داشت: زندگی بشر همواره با وقوع حوادث عجین بوده است. گاه این حوادث منشا طبیعی داشته و گاه غیر طبیعی. این در حالیست که با پیشرفت فناوری و بکارگیری تسلیحات هوشمند، شکل نبرد تغییر کرده و این امر اهمیت پدافند غیرعامل را بیش از پیش نمایان ساخت.

یکی از مهمترین ملاحظات در پدافند غیرعامل پرهیز از نگاه‌های زودگذر و سطحی است

وی با بیان اینکه کاهش آسیب پذیری در تهدیدات وابسته به پدافند غیرعامل است، افزود: یکی از مهمترین ملاحظات در پدافند غیرعامل پرهیز از نگاه‌های زودگذر و سطحی است. یکی از اولویت و ضرورت‌ها هم خودداری از محاسبه غلط پیرامون تهدیدات است و از وظایف سازمان پدافند غیرعامل کشور این است که از بروز این نگاه و تحلیل جلوگیری کند.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تحول فکری، حرکت علمی و رویکرد‌های فناورانه را مهمترین سرمایه برای مجموعه سازمان پدافند غیرعامل کشور دانست و افزود: باید تلاش کنیم رعایت اصول و ضوابط پدافند غیرعامل به یک ارزش عمومی بین عوام و خواص تبدیل شود.

لزوم مرجعیت پدافند غیرعامل در فعالیت‌های زیرساختی

عزیزی با تاکید بر لزوم بازنگری در برنامه ریزی‌ها پدافندی مبتنی بر خطرات نوظهور تصریح کرد: معتقد به مرجعیت قرار دادن پدافند غیرعامل در فعالیت‌های زیربنایی و زیرساختی و ساماندهی، توانمندسازی و ارتقای شاخص‌ها در حوزه پدافند غیرعامل هستم. تنها در این صورت است که شاهد حاکمیت رویکرد جامع نگر در پدافند غیرعامل خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ سازی و گفتمان سازی از مباحث مهم در پدافند غیرعامل است، خاطرنشان کرد: اگر رویکرد پدافند غیرعامل در زندگی عادی مردم نهادینه شود، افراد جامعه و دارایی هایشان از هر حادثه طبیعی و غیرطبیعی مصون خواهند ماند.

لزوم ارتقای دانش فنی پدافند غیرعامل در مکتب دفاعی

وی با اشاره به لزوم ارتقای دانش فنی پدافند غیرعامل در مکتب دفاعی بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت همه ارکان کشور از جمله قوای سه گانه برای تحقق این موضوع مهم، تاکید کرد.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر آمادگی مجلس شورای اسلامی برای همکاری همه جانبه با سازمان پدافند غیرعامل در زمینه تصویب قوانین تسهیل‌گر در امور پدافند غیرعامل، متذکر شد: مجلس آماده است تا نسبت به تصویب قانون جامع پدافند غیرعامل، چه به صورت لایحه از سوی دولت و چه به صورت طرح از سوی نمایندگان اقدام نماید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر