۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۷۲۱۰۶
با هدف کسب اطمینان از تجهیزات، انجام شد؛
مانور دور میزی مقابله با نشت گاز کلر، امداد و نجات به همت دفتر مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE شرکت آبفا و با حضور مدیر کل پدافند غیر عامل و مدیر کل بحران استانداری زنجان و نمایندگان مدیریت بحران دستگاه های استانی برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی، علیرضا جزء قاسمی، در این مانور با اشاره به استفاده از گاز کلر به عنوان ضدعفونی کننده در برخی تاسیسات این شرکت، از جمله تصفیه خانه ها مورد استفاده قرار می گیرد، بر ضرورت حفظ آمادگی برای مقابله با نشت این ماده تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، ادامه داد: این مانور با فرضیه وقوع نشت گاز کلر در یکی از تصفیه خانه های استان به علت نقص فنی، جهت هماهنگی دستگاه های ذی ربط با اعضای ستاد مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب برگزار شد.

وی، از دیگر اهداف برگزاری این مانور را کسب اطمینان از تجهیزات مورد استفاده در عملیات رفع نشت گاز کلر، افزایش سطح توانمندی مهارت کارکنان در بکارگیری کلیه امکانات سازمانی جهت مقابله با گازکلر، تدوین وظایف بخش های مختلف در زمان وقوع بحران و بررسی نقاط ضعف و قوت تیم های عملیاتی، امدادی و پشتیبانی و سایر ارگان ها و دستگاه های مرتبط خارج از شرکت عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، تصریح کرد: سناریوی مانور مقابله با وقوع نشت گاز کلر در تصفیه خانه آب زنجان، ساعت 9 صبح و حوزه دربرگیری آن منطقه غرب زنجان در نظر گرفته شده بود که این مانور با پیش بینی های لازم با موفقیت انجام شد.

جزء قاسمی، گفت: در این مانور دور میزی علاوه بر عامل نقص فنی در وقوع بحران نشت گاز کلر، تهدیدات انسانی و طبیعی نیز احصاء و برنامه ریزی شد که مهمترین آن شامل سیل، طوفان، زلزله و حملات سخت، آتش سوزی، حملات سایبری و خرابکاری است.

این مسئول، یادآورشد: مانور مقابله با نشت گاز کلر در سطح 2 و با توجه به سوابق مانورهای گذشته برای افزایش تعاملات درون و برون سازمانی برگزار شد.

صفی الله کرامتی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان نیز در این مانور ضمن تقدیر از شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در برگزاری مانورهای مقابله با بحران، از برگزاری موفقیت آمیز و کامل این مانور تجلیل کرد.

سیروس محمدیاری، مدیرکل پدافند غیرعامل استان زنجان ، هم با ارزیابی مثبت از اجرای این برنامه، مانور دور میزی مقابله با نشت گاز کلر شرکت آبفا استان زنجان را کامل توصیف کرد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر