۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۷۲۰۹۹
معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور از تشکیل قرارگاه عملیاتی پدافند پرتوی شهید مهدی باکری به مرکزیت استان آذربایجان شرقی و دانشکده پرتوی دانشگاه تبریز به عنوان معین این قرارگاه جهت رصد، پایش، پیش‌بینی و پیشگیری از تهدیدهای پرتوی خبر داد.

به گزارش پایداری ملی، سردار رسول رحیمی معاون هماهنگ کننده و امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی از تشکیل قرارگاه عملیاتی پدافند پرتوی شهید باکری به مرکزیت آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: دانشکده پرتوی دانشگاه تبریز به عنوان معین این قرارگاه برای رصد، پایش، پیش‌بینی و پیشگیری از تهدیدهای پرتوی عمل خواهد کرد.
وی با اشاره به آلودگی زیست محیطی رودخانه ارس و تهدیدهای ناشی از آن، گفت: دستگاه‌های استانی با هم افزایی بیشتر و بهتر و با کمک سازمان پدافند غیرعامل کشور باید در ۶ ماه آینده تمام مشکلات زیستی این رودخانه را حل کنند.
وی با اشاره به طراحی چندلایه و ترکیبی دشمن در جنگ رسانه‌ای، تاکید کرد: همه ما مکلف هستیم ابعاد علمی این جنگ را که مصادیق آن تحلیل مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت ها، یاس آفرینی در بین جوانان، ایران هرسی، عملیات روانی و حمایت از نافرمانی های مدنی، ترویج و الگوسازی سبک زندگی غربی، ایجاد نارضایتی در بین مردم و کاهش آستانه تحمل جامعه است، تبیین کنیم.
رحیمی تاکید کرد: خط قرمز پدافند غیرعامل، مردم هستند و کاهش آسیب پذیری و مصون سازی که به مردم مرتبط است هدف اصلی ماست.
معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور همچنین از راه اندازی دوره آموزش اضطراری سایبری در استان اذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این دوره های آموزشی بعد از خراسان رضوی در تبریز و با همکاری دستگاه‌های ذینفع در مصون سازی حملات سایبری برگزار خواهد شد.
رحیمی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت نخبگان و دانشگاه تبریز در پیشگیری از تهدیدهای زیست محیطی و دیگر آلودگی های مرتبط و همچنین اهتمام مدیران استان بر هزینه کرد یک درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی در راستای اهداف پدافند غیر عامل را مورد تأکید قرار داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در شرایطی هستیم که با توجه به تهدیدهای دشمن در حوزه های مختلف، رعایت اصول پدافند غیرعامل یک اصل حیاتی برای کشور است.

تراب محمدی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی استان تهدیدهای حوزه کاری خود را شناسایی می کنند خاطرنشان کرد: ایجاد آمادگی در مقابل تهدیدهای احتمالی یکی از اصول پدافند غیر عامل است که باید مورد اهتمام مدیران استان قرار داشته باشد.

وی فعال بودن کارگروه ها و برگزاری منظم جلسات مربوطه و هم چنین برگزاری جلسات شورای پدافند غیرعامل را خوب ارزیابی کرد و افزود: دستگاه ها باید در مورد آلودگی رودخانه ارس اتفاق نظر داشته باشند.

در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت زیست محیطی رودخانه ارس و همچنین وضعیت جذب اعتبارات پدافند غیرعامل دستگاه‌های استان ارائه شد.
 

بازدید از زیرساختهای بهداشت و درمان استان آذربایجان شرقی و ارزیابی میزان آمادگی‌ها در برابر تهدیدات زیستی به ویژه بیماری کرونا از دیگر برنامه های معاون هماهنگ کننده و امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور در استان آذربایجان شرقی بود.

همچنین سردار رحیمی در نشستی با استاندار و ريیس دانشگاه تبریز به پیگیری مصوبات سفر چندی پیش سردار جلالی ريیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به استان آذربایجان شرقی پرداخت.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر