۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۷۲۰۸۱
اسرائیل و امارات متحده عربی روز دوشنبه از نخستین شناور بدون سرنشین ساخت مشترک در نمایشگاه نظامی دریایی «ناودکس» ابوظبی رونمایی کردند.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه نوشت؛ رژیم صهیونیستی و امارات از نخستین شناور بدون سرنشین که در چارچوب همکاری شرکت صنایع هوافضای رژیم صهیونیستی و گروه اماراتی «ایدج» ساخته شده است، رونمایی کردند.

بر اساس این گزارش، این شناور مجهز به حسگر‌ها و سیستم‌های تصویربرداری پیشرفته بوده و می‌توان از آن برای نظارت، شناسایی و مین یابی استفاده کرد.

«اورن گوتر»، نماینده این شرکت صهیونیستی به خبرگزاری فرانسه گفت: ما برای اولین بار پروژه مشترکی را ارائه می‌کنیم که توانایی‌ها و نقاط قوت هر دو شرکت را در تامین امنیت سواحل و مقابله با تهدیدات مین، نشان می‌دهد.

وی افزود: این شناور‌ها در منطقه با تهدید‌ها مبارزه خواهند کرد، اما هدف، استفاده از آن‌ها در خارج از منطقه نیز هست.

این شرکت رژیم صهیونیستی به دنبال افزایش همکاری با امارات متحده عربی در زمینه دفاع هوایی و کمک به این کشور در خلیج فارس برای ارتقای قابلیت‌های دریایی خود است.

بنا بر این گزارش، شرکت‌های نظامی رژیم صهیونیستی و امارات همچنین برای توسعه یک سیستم ضد پهپاد با یکدیگر همکاری می‌کنند.

امارات ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ با دلالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا و این کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کرد.

به دنبال آن امارات توافق‌های زیاد سیاسی و تجاری با رژیم صهیونیستی و برای نزدیکی هرچه بیشتر با صهیونیست‌ها امضا کرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر