۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۷۱۹۴۷
در نشست تخصصی شهر هوشمند مطرح شد
رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: گسترش شهر‌های هوشمند بدون توجه به اصول و ضوابط پدافند غیرعامل باعث بروز برخی آسیب پذیری‌ها خواهد شد که در نتیجه نقاط ضعف و آسیب پذیری را گسترش خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پایداری ملی، نشست تخصصی شهر هوشمند با حضور اساتید و کارشناسان حوزه شهر هوشمند در سازمان پدافند غیرعامل کشور با هدف بررسی فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی موضوع هوشمندسازی شهر‌ها در کشور برگزار شد.

اهمیت تهیه و استفاده از نقشه‌های سه بعدی از هر شهر و زیرساخت‌های موجود در آن از موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

یکی از ملزومات اساسی در شهر‌های هوشمند استفاده از ابزار‌های نظارتی در رصد و پایش مداوم شهر است که در صورت وجود نقشه‌های سه بعدی از شهر این امکان برای مدیران شهری فراهم خواهد شد تا به بهترین شکل به مدیریت شهر بپردازند که البته این موضوع در مدیریت یکپارچه شهری حائز اهمیت است.

دکتر مدیری عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر از جمله مدعوین این نشست بود که به بحث در خصوص تهیه نقشه‌های سه بعدی پرداخت.

به گفته وی، در زمینه تهیه نقشه‌های سه بعدی، برای چندین شهر و زیرساخت، اقدامات خوبی صورت گرفته که البته همچنان جای کار وجود دارد و این اقدامات به تنهایی کافی نیست.

دکتر لگزیان، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این نشست یکی از چالش‌های اساسی در زمینه توسعه شهر‌های هوشمند را عدم وجود الزامات و دستورالعمل‌های لازم در این زمینه عنوان کرد و افزود: گسترش شهر‌های هوشمند بدون توجه به اصول و ضوابط پدافند غیرعامل باعث بروز برخی آسیب پذیری‌ها خواهد شد که در نتیجه نقاط ضعف و آسیب پذیری را گسترش خواهد داد.

وی افزود: ضروری است تا با تدوین این الزامات و دستورالعمل‌ها و سیر مراحل و ابلاغ آن توسط سازمان پدافند غیرعامل کشور به عنوان یک مرجع حاکمیتی، از بروز میزان قابل توجهی از تهدیدات در آینده جلوگیری کرد. در غیر این صورت شاهد ظهور و توسعه زیرساخت‌ها در شهر‌ها بدون رعایت الزامات خواهیم بود که این امر به ویژه در بستر ارتباطات و فناوری، شهر‌ها را آسیب پذیر و شکننده خواهد کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر