۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۷۱۸۴۶
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آماده واکنش متقابل علیه اروپا هستیم گفت: هر نوع اقدام علیه سپاه پاسداران از جمله تحریم یا قرار دادن در لیست‌های موهوم مانند گروه‌های به اصطلاح تروریستی توهین به ملت ایران است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، رئیس مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز (یکشنبه دوم بهمن)‌ مجلس گفت: مصوبه پارلمان اروپا مبنی بر قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تروریست نشان داد که جریان حامی صهیونیسم، دستگاه محاسباتی کشورهای اروپایی را دچار خطای فاحش کرده است و کشورهای اروپایی مسیر اشتباهی را علیه منافع ایران پیش گرفتند و هر نوع اقدام علیه سپاه پاسداران از جمله تحریم یا قرار دادن در لیست‌های موهوم مانند گروه‌های به اصطلاح تروریستی توهین به ملت ایران است.

وی افزود: اقدام اخیر اتحادیه اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نشان داد که گویا اروپایی‌ها مسیر اشتباهی را علیه منافع ملی کشورهایشان در پیش گرفته‌اند. ابتدا باید روشن کنم بعد از تحریم‌های گسترده و طولانی که جبهه غربی خصوصاً آمریکا علیه مردم ایران انجام داده است، این اقدامات تاثیرات حقوقی گسترده جدی‌تری، نخواهد داشت و جریان حامی صهیونیسم بیشتر به دنبال فضاسازی رسانه‌ای برای مرعوب ساختن مردم ایران و کشورهای مستقل دنیاست.

قالیباف تصریح کرد: همه بدانند مردم ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بخشی از خود می‌دانند که امنیت آنها را تامین کرده و در همه سختی‌ها از بلایای طبیعی مثل سیل، زلزله و بیماری فراگیر کرونا گرفته تا سازندگی و محرومیت‌زدایی، این نهاد مقدس را در کنار خود می‌بینند و این قبیل هجمه‌ها، بیشتر باعث همبستگی اجتماعی در حمایت مردم از سپاه پاسداران برای حفظ عزت و امنیت ملی کشورمان می‌شود.

وی تاکید کرد: سپاه منحصربه‌فردترین نهاد ضد تروریستی در جهان است که علیرغم حمایت‌های آمریکا با کمک مردم منطقه، حکومت داعش را ساقط کرد و خطر جهانی این جریان تروریستی را از بین برد. سپاه، تنها در راه مبارزه با تروریسم، چندین نفر از جمله یکی از بزرگ‌ترین فرماندهانش یعنی شهید سلیمانی را قربانی تروریسم کرد و در مقابله با تروریسم بین‌المللی، شهدایی را تقدیم کرده که فضای صحن مجلس، مزین به تصویر 30 نفر از این شهیدان است.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هر نوع اقدام علیه سپاه پاسداران، توهین به مردم ایران است،‌گفت: میلیون‌ها ایرانی عضو سپاه و بسیج هستند و در سراسر منطقه خاورمیانه نیز میلیون‌ها نفر تعلق خاطر جدی دارند.

وی در ادامه اظهار کرد: مجلس به هر اقدامی که به معنای لیست گذاری سپاه در فهرست گروه های تروریستی یا تحریمی باشد، اقدام متقابل، فوری و قاطع نشان خواهد داد. ما ارتش های کشورهای اروپایی در منطقه را سازمان های تروریستی شناسایی کرده و اقدامات لازم برای مقابله با آنها را در دستور کار خواهیم گذاشت.

قالیباف تاکید کرد: ما آماده واکنش متقابل هستیم. اما از غربی‌ها می‌خواهیم خوب فکر کنند تا پنجره فرصت برای دیپلماسی بسته نشود. آنها نمی‌توانند از یک طرف مدعی بازبودن درهای مذاکره باشند و از طرف دیگر با بخشی از ساختار سیاسی و هویتی متعلق به مردم ایران مقابله رسمی کنند، اروپا اگر خود را نیازمند به توافقی می بیند، مسیر خود را از مخالفان توافق جدا کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر