۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۷۱۷۶۶
سرلشکر باقری:
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ابراز داشت: فعالیت دشمنان در ۱۱۵ روز گذشته نمایانگر آن است که انقلاب اسلامی ضربه مهلکی را به منافع دنیای استکبار وارد کرده و همه سرمایه‌گذاری چند قرنی آنان در تصاحب جهان با خطر مواجه کرده است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح صبح امروز (دوشنبه ۱۹ دی‌ماه) ضمن حضور در همایش سراسری مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از نمایشگاه کوی جهاد و مقاومت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بازدید کرد. در این بازدید سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح را همراهی کرد.

در این همایش سرلشکر باقری با اشاره به بازدید از نمایشگاه کوی جهاد و مقاومت بر لزوم اهمیت زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و ترویج فرهنگ دفاع مقدس تأکید کرد و بیان داشت: از زحمات و تلاش کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در برگزاری این نمایشگاه قدردانی می‌کنم. این نمایشگاه دارای معنا و مفهوم بود و به لحاظ محتوایی نیز قابل توجه است.

وی افزود: اینکه استان‌ها و بخش‌های مختلف کشوری با کار و نوآوری‌های یکدیگر آشنا می‌شوند و در این راستا، نقاط ضعف و قوت خود را احصا کرده و در نهایت بستر تعمیق و رشد کیفی فعالیت‌های خود را ایجاد می‌کنند، از محاسن برگزاری چنین نمایشگاهی است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به جنگ ترکیبی استکبار علیه ملت ایران ابراز داشت: دشمنانی که پیش از این انواع جنگ‌ها، ترفند‌ها و توطئه‌ها را علیه ملت بزرگ ایران آزموده و شکست خورده بودند، امروز انواع تهدیدات را به شکل ترکیبی علیه ملت بزرگ ایران به کار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: فعالیت دشمنان در ۱۱۵ روز گذشته نمایانگر آن است که انقلاب اسلامی ضربه مهلکی را به منافع دنیای استکبار وارد کرده و همه سرمایه‌گذاری چند قرنی آنان را در تصاحب جهان با خطر مواجه کرده است.

پشت پرده حمایت رهبران جهان استکبار از اغتشاشگران در ایران

سرلشکر باقری با تأکید دوباره بر اینکه استکبار تمام امکانات و توانمندی‌های خود را علیه ملت ایران بسیج کرده تا در حرکت انقلاب اسلامی ایجاد اختلال کند، اظهار داشت: سابقه نداریم که در کشوری اینقدر رهبران جهان استکبار علیه ملتی اینگونه عریان به میدان بیایند و از اغتشاشات و اغتشاشگران به این شکل حمایت کنند.

وی با اشاره به روش‌های مختلف دشمن در جنگ ترکیبی افزود: دنیای استکبار در این عرصه از همه ابزار‌های حقوقی و بین‌المللی خود استفاده کرده و تلاش کرد با بسیج توانمندی‌های جاسوسی، اطلاعاتی و بهره‌گیری از امپراطوری رسانه‌ای سیاه‌نمایی کند و ایجاد آشوب کند.

دشمن با وارد کردن سلاح به کشور تروریست را قوت بخشید

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: در این مدت، دشمن با وارد کردن سلاح در کشور تروریست را قوت بخشید و آشوب‌ها را به سمت خشونت بیشتر و کشتن افراد بی‌گناه پیش برد.

وی ادامه داد: دشمن با تنگ‌تر کردن دایره تحریم‌ها به دنبال به اوج رساندن جریان اغتشاشات بود، اما ملت بزرگ ایران کاملاً سرافراز از این مرحله بیرون آمد. دشمن امیدوار بود به واسطه فشار‌های تحریمی و مشکلات معیشتی مردم به خیابان‌ها بیایند و علیه هویت، پرچم، رهبر و دینشان فریاد بزنند، اما این گونه نشد.

مردم در میدان دشمن بازی نکردند

سرلشکر باقری تصریح کرد: ملت با بصیرت ایران این درک را داشت که مسائل درون کشور یک مسأله درون خانوادگی است به همین خاطر اجازه دخالت بیگانگان را نداد. منتها جمعیت اندکی به هر دلیلی فریب خوردند، کم‌تر از سه دهم درصد کشور بودند.

وی افزود: این حضور اندک نشان می‌دهد مردم تفاوت آشکار بین داشتن اعتراض را با اغتشاش و آشوب را تشخیص دادند و در میدان دشمن بازی نکردند. البته باید همین مقدار آسیب‌هایی که در این ۱۱۵ روز به امنیت و اقتدار کشور وارد شده، آسیب‌شناسی شود.

استفاده از بیان هنرمندانه واقعیت‌ها برای جوانان

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه درصد شاید اندکی از جوانان کشور درک درستی نسبت به هویت و فرهنگشان نداشته باشند، بیان داشت: این نشان می‌دهد که در این حوزه ما دچار کاستی‌هایی هستیم و باید با تدبیر و کار جهادی، با گفتگو و بیان هنرمندانه واقعیت‌ها همین تعداد اندک را آگاه کنیم تا راه درست را انتخاب کنند.

وی همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به نمایشگاه دستاورد‌های پنج ساله سازمان‌ها و ادارات کل استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: یکی از مهم‌ترین راهکار‌های مقابله استخراج گنجینه دفاع مقدس و بیان هنرمندانه ارزش‌های آن دوران به نسل جوان است. در واقع یکی از رسالت‌های کانون‌های فرهنگی کشور این است که پیشرفت‌های گوناگون کشور را که با تأسی از تجربیات دوران دفاع مقدس ایجاد شده را به جامعه مخاطب انتقال دهند.

سردار کارگر: یادمان‌های شهدا به ۲ هزار و ۵۳۵ یادمان خواهد رسید

در ابتدای این همایش نیز سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به تلاش‌های انجام شده در سازمان متبوعش درباره جهاد تبیین گفت: در حوزه جهاد تبیین قرارگاه مرکزی و استانی راه‌اندازی شده و در حال راهبری است. به همین منظور پیشکسوتان جهاد و مقاومت در راستای جهاد تبیین با حضور در دانشگاه‌ها و مدارس به تبیین مسائل جنگ تحمیلی می‌پردازند.

وی با اشاره به فعالیت‌های آتی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس افزود: هم اکنون ۲۴ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس تکمیل شده و در نظر داریم تا سال ۱۴۰۴، ۳۷ موزه با احتساب موزه بین‌المللی طبس داشته باشیم.

سردار کارگر درباره پروژه‌های آماده افتتاح اظهار داشت: تا پایان سال موزه‌های استان زنجان، قزوین، گیلان، گلستان و لرستان آماده افتتاح خواهندشد. این در حالی است که امور طراحی و ساخت موزه‌ها بر عهده سازمان امور موزه‌ها است، اما در حوزه محتوایی و موزه‌آرایی ۲ کارگروه در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تشکیل شده است که اقدامات محتوایی، ساخت و توسعه را انجام خواهند داد.

وی با اشاره به تشییع ۴۱۱ شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در ششم دی‌ماه جاری ادامه داد: ۴۱۱ شهید گمنام دفاع مقدس در ۱۱ هزار و ۸۴۲ نقطه از کشور تشییع شدند. در این حضور و تشییع شهدا هیچ‌گونه نیروی سازماندهی وجود نداشت و همه اقدامات مردمی بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اعلام این خبر که امسال یادمان شهدای گمنام در سراسر کشور تکمیل خواهند شد، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۳۶۰ یادمان در کشور ساخته شده که ۱۰ هزار و ۴۲۲ شهید در آن‌ها آرامیده‌اند. البته آمار یادمان‌های شهدا با توجه به شهدا جدید به ۲ هزار و ۵۳۵ یادمان خواهد رسید.

نمایشگاه «کوی جهاد و مقاومت» با محوریت ارائه دستاورد‌های پنج ساله سازمان‌ها و ادارات کل استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، همزمان با همایش مدیران بنیاد در محل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از ۱۷ تا ۲۱ دی دایر خواهد بود. در این نمایشگاه، ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سراسر کشور و سازمان‌ها و معاونت‌های این بنیاد، عملکرد، دستاورد‌ها و آثار خود را به نمایش گذاشته‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر