۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۷۱۶۸۶
وزیر بهداشت، با اشاره به ورود سویه‌های جدید اومیکرون به کشور، بر اهمیت استفاده از ماسک و تزریق واکسن تاکید کرد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، بهرام عین‌اللهی با بیان اینکه ایران جزو موفق‌ترین کشور‌ها در کنترل بیماری کرونا است، گفت: حدود سه ماه است که آمار فوتی‌های کرونا در کشور زیر ۱۰ نفر و در برخی روز‌ها صفر شده است، در حالی که در دنیا و برخی کشور‌ها مثل ژاپن، آمریکا، آلمان، ایتالیا وضعیت خوب نیست و بر همین اساس هم ما مقداری نگران هستیم.

وی با اشاره به تشکیل جلسه ستاد ملی کرونا، افزود: با توجه به شناسایی سویه‌های جدید در کشور، تاکید بیشتری به واکسیناسیون به ویژه در افراد پرخطر داریم و اگر ۶ ماه از تزریق واکسن این افراد گذشته است، حتماً باید برای تزریق دوز یادآور اقدام کنند.

وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر ۵۰ میلیون دوز ذخیره واکسن داریم.

وی بر استفاده از ماسک در اماکن عمومی و پرازدحام تاکید کرد و افزود: استفاده از ماسک به ویژه در هواپیما، اتوبوس، قطار و…، ضروری است. در همین راستا نیز روز گذشته به وزیر راه گفتم که هواپیما‌ها مدتی است ماسک نمی‌دهند و این موضوع را باید الزامی کنند؛ چرا که در هواپیما ویروس در حال گردش است و باید ماسک بزنند.

وزیر بهداشت گفت: رعایت بیشتر پروتکل‌ها در اجتماعات دانشجویی و دانش آموزی نیز به وزاری مربوطه تذکر داده شد.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت در حال رصد بیماری است و ما در آماده‌باش هستیم.

وزیر بهداشت افزود: در جلسه روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا بر کنترل مرز‌ها تاکید شد، بر همین اساس مرز‌ها رصد می‌شود و اگر فرد آلوده‌ای مشاهده شد، حتماً قرنطینه می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر