۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۷۱۲۸۳
با حضور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور صورت گرفت
در حاشیه دومین نشست تخصصی زنان و پدافند غیرعامل از فعالان حوزه زنان در پدافند غیرعامل و خانواده شهدای مدافع امنیت تقدیر تقدیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی پایداری ملی، دومین نشست تخصصی زنان و پدافند غیرعامل با حضور جمعی از بانوان فعال و فرهیخته کشور با هدف تبیین نقش ها و وظایف زنان در موضوع پدافند غیرعامل برگزار گردید. در این نشست تخصصی به سه موضوع کلیدی خانواده امن مصون و پایدار با محوریت مادر، حجاب و عفاف اسلامی و امنیت در جامعه و همچنین جنگ جمعیت پرداخته شد.

زینب اسلام دوست، مادر شهیدان زین‌الدین نیز در این نشست در اظهاراتی بیان داشت: شهدا در مسیر دفاع از ناموس و انقلاب با خدا معامله کردند و جان خود را فدای اسلام کردند.

وی ادامه داد: در زمان هشت سال دفاع مقدس و مبارزات انقلابی، زنان همچون مردان با انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نقش موثری داشته و همواره پشتیبان جبهه‌های جنگ بودند.

مادر شهیدان زین‌الدین با اشاره به برخی خصوصیات اخلاقی فرزندنش شهید مهدی زین الدین اظهار کرد: آقا مهدی در تمام کارهای خود قرآن را سرلوحه خود قرار می‌داد و بنده نیز به عنوان مادر خانواده، فرزندانم را از کودکی با قرآن انس داده بودم.

وی ادامه داد: شهید مهدی بسیار اهل مطالعه بود اما به دلیل مبارزات انقلابی از دانشگاه انصراف داد، او توانست سه غائله را در دوران جنگ تحمیلی تدبیر کند.

مادر شهیدان زین‌الدین در پایان سخنان خود گفت: اگر به تعداد رگ‌های بدنم فرزند پسر داشتم، تقدیم اسلام کرده و با خون آنها درخت انقلاب را آبیاری می‌کردم.

در پایان همایش "خانواده امن، مصون و پایدار با محوریت نقش مادر" از فعالان حوزه زنان در پدافند غیرعامل تقدیر شد.

فاطمه محمدبیگی به جهت فعالیت در حوزه جوانی جمعیت، زهرا قربانی به منظور پیاده‌سازی مأموریت‌های پدافند غیرعامل در استان گیلان، کوثر نادری به جهت فعالیت در حوزه پدافند زیستی، آزاده داوریان به منظور فعالیت در حوزه پدافند سایبری و مهناز طهرانی به جهت فعالیت‌های موثر در بخش بانوان در حوزه پدافند غیرعامل با اهدای لوح، تقدیر شدند.

همچنین در این نشست از سوی سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور مادر شهیدان زین‌الدین مورد تقدیر قرار گرفت. در این همایش همچنین از خانواده شهدای امنیت، «شهید حسین تقی‌پور» و «شهید سلمان امیر احمدی» که در مسیر اعتلای امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از امنیت کشور از جان خود گذشتند، تقدیر صورت گرفت.

شهید «حسین تقی پور» از بسیجیان فعال سپاه محمد رسوال الله(ص) تهران بزرگ و ساکن اسلامشهر بود که توسط اغتشاشگران طی ناآرامی ها روز سوم مهر در محله تهرانپارس به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید مدافع امنیت «سلمان امیر احمدی» شامگاه ۱۶ مهر ۱۴۰۱ در دفاع از امنیت کشور با شلیک تیر به دست اغتشاشگران در منطقه ۱۷ تهران به شهادت رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر