۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۷۱۲۸۰
استاد رحیم پور ازغدی در نشست تخصصی زنان و پدافند غیرعامل:
استاد رحیم پور ازغدی با بیان اینکه هدف دشمن فروپاشی خانواده است، گفت: تا دچار بحران نشویم، تهدیدات را جدی نمی‌گیریم.

به گزارش پایگاه اطلاعرسانی پایداری ملی، دومین نشست تخصصی زنان و پدافند غیرعامل با حضور جمعی از بانوان فعال و فرهیخته کشور با هدف تبیین نقش ها و وظایف زنان در موضوع پدافند غیرعامل برگزار گردید. در این نشست تخصصی به سه موضوع کلیدی خانواده امن مصون و پایدار با محوریت مادر، حجاب و عفاف اسلامی و امنیت در جامعه و همچنین جنگ جمعیت پرداخته شد.

استاد حسن رحیم پور ازغدی در این نشست با اشاره به اینکه اسلام نگاه مقدسی به زنان دارد چرا که زن مجرای آفرینش انسان است، گفت: رهبران شاخص‌ مدرنیته غرب به زن نگاهی ابزاری و استعمارگرانه دارند و تنها به جسم زن توجه می‌کنند در حالی که امروز حجاب به یکی از مسائل مهم در ایران و حتی کشورهای غرب تبدیل شده است.

وی بیان کرد: نکته قابل توجه در شرایط کنونی، نقش‌های مبتنی بر پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی و پیش‌بینی تهدید، پیش از وقوع است. این مهم در حالی است که متاسفانه در برخی عرصه‌ها تا دچار بحران نشویم، تهدیدات را جدی نمی‌گیریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه، در ایران از نظر وجود قوانین وضعیت خوبی داریم اما مشکل در اجرای قوانین است، گفت: در شرایط کنونی مسئولان باید این سوال را پاسخ دهند آیا حوادث اخیر به عنوان یک تهدید فرهنگی از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی، پیش‌بینی شده بود؟ البته بخش عظیمی از این اتفاقات، توطئه دشمن و حاصل صدها پروژه‌ای است که علیه نظام برنامه‌ریزی شده است.

رحیم‌پور ازغدی، پشتیبانی ملت از نظام در شرایط کنونی و ایجاد آگاهی و شعور عام را ابزار مقابله با تهدیدات دشمن دانست و گفت: ماهیت پدافند غیرعامل، شناخت تهدیدات نوین است. این درحالیست که توطئه‌های امروز علیه نظام نیز بی‌سابقه بوده و تبلیغات منفی و رسانه در این تهدید فرهنگی نقش بی بدیلی داشته است.

وی ادامه داد: دشمن امروز بر نقش خانواده و زن به عنوان رکن اصلی آن سرمایه‌گذاری کرده و برای فروپاشی خانواده، مادران و دختران را هدف قرار داده است.

به گفته رحیم‌پور ازغدی، پاسخ به شبهات در حوزه حجاب مصداق رعایت اصول پدافند غیرعامل است چرا که با بررسی اهمیت حجاب می‌توان از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه پیشگیری کرد و در راستای تربیت نسل آگاه گام برداشت.

وی گفت: اگر بر موضوع آموزش، فرهنگ و رسانه نظارت نداشته باشیم، در آینده شاهد شرایط مطلوب اجتماعی نخواهیم بود. همچنین از موضوع مهم ارتباط نهادهای فرهنگی با جوانان نیز نباید غافل شد. این در حالیست که برخی از نهادهای حاکمیتی که در این زمینه وظیفه و مسئولیت دارند، پاسخگو نبوده و به نوعی ترک فعل کردند که امر می‌تواند به اعتماد مردم صدمه بزند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر