۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۷۱۲۲۵
استاندار لرستان گفت: به اقتضای تهدیدات لازم است اقدامات بازدارنده و پدافندی صورت پذیرد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایلنا، فرهاد زیویار در همایش پدافند غیرعامل استان با بیان اینکه از مهمترین ماموریت ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای صیانت از داشته ها، توجه به مناسبت ها و رخدادهای مهم کشور است، اظهار کرد: پدافند غیر عامل از مهمترین مناسبت های کشور است و فرصتی مناسب برای شناخت اقدامات صورت گرفته، برنامه ریزی های پیش رو و اقداماتی که باید انجام شود به شمار می رود.

وی به وجوهات پدافند غیر عامل اشاره کرد و افزود: پدافند غیر عامل قدمتی به درازای عمر بشر دارد و ساختن قلعه ها، دیواره ها و امثال آنها همه در راستای حفاظت از داشته های انسان ها بوده است.

استاندار لرستان ادامه داد: پدافند غیر عامل اصل جدایی ناپذیر مقابله با تهدیدات است و انسان همواره برای رفع تهدیدات تلاش نموده و اقدامات پدافندی را به اقتضای زمان و مکان و به اشکال متفاوت به اجرا درآورده است.

زیویار با اشاره به شعار امسال با مضمون پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت ها و مداوم کردن کارکردها، تصریح کرد: هرچه آمادگی پدافند در جوامع بالاتر رود در مقابل تهدیدات ایمنی بیشتری حاصل خواهد شد و هر جامعه ای برای حفظ خود لازم است براساس دانش و ایده های موثر از زیرساخت ها حفاظت کند.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی در تاریخ حیات خود همواره با تهدیدات بسیاری از طرف دشمنان مواجه بوده و وقایع اخیر کشور که با دخالت و حمایت دشمنان نظام در کشور صورت گرفت نمونه ای از این تهدیدات به شمار می رود که ثابت می کند به دنبال از بین بردن داشته های کشور هستند.

وی در ادامه به یوم الله ۱۳ آبان و تشریح حوادث این رخداد مهم پرداخت و گفت: ۱۳ آبان یادآور شهادت مظلومانه ۵۶ دانش آموز توسط رژیم پهلوی و در ادامه تسخیر لانه جاسوسی غرب در دوران پس از پیروزی انقلاب است و این روز به تعبیر امام راحل (ره) به انقلاب دوم تعبیر می شود و در تاریخ انقلاب همواره ماندگار می ماند.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) در طول دوران حیات خود با روحیه ظلم ستیزی همواره در پی ایرانی مستقل و به دور از هر گونه وابستگی به غرب و خواستار تشکیل حکومتی با نظر و رای مردمی بود .

زیویار تاکید کرد: در وقایع اخیر کشور مشخص شد که معاندین نظام در خارج از مرزها به دنبال ایجاد فتنه هستند و وارد کردن تسهیلات و هدایت اغتشاشات بخشی از اقدامات خصمانه آنها در ضربه زدن به ارزش های نظام است.

وی تصریح کرد: در اغتشاشات مشخص شد دشمنان علاوه بر مسائل اعتقادی و فرهنگی، خسارت زدن به زیرساخت های اقتصادی را نشانه گرفته و لازم است در این رابطه اقدامات پدافندی صورت پذیرد.

استاندار لرستان بیان داشت: مردم فهیم به شرایط کشور و رخدادهای اخیر اشراف کامل دارند و با رد هر گونه اقدام هنجارشکنانه و خارج از عرف، در مقابل فتنه گران ایستاده و عمل آنها را محکوم می کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر