۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۷۱۲۱۰
طهرانی در همایش نقش زنان در پدافند غیرعامل عنوان کرد
به گفته مشاور رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور اجرایی شدن برنامه‌های عملیاتی سازمان پدافند غیرعامل در گرو توانمندسازی بانوان و بهره‌گیری از ظرفیت آنان است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، مهناز میرزا ابراهیم طهرانی در همایش نقش زنان و پدافند غیرعامل کشور در استانداری گیلان با بیان اینکه بانوان نیمی از جمعیت کشور و همچنین مسؤولیت تربیت کننده نیمی دیگر از جمعیت را بر عهده دارند، اظهار کرد: بانوان بهترین افراد برای نقش تربیتی فرزندان هستند و امروز به دلیل دسترسی کودکان و نوجوانان به فضای سایبری این مهم از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل دفاع بدون اسلحه و مجموعه اقدام‌های غیرمسلحانه برای افزایش بازدارندگی و کاهش آسیب‌پذیری است، افزود: در هر عرصه‌ای که بانوان مسؤولانه وارد شوند، پیشرفت حاصل می‌شود و در عرصه پدافند غیرعامل نیز می‌توانند در مقابله با تهدیدات نقش اساسی داشته باشند.

مشاور سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امروز دیگر ورود به خاک کشورها با جنگ به مرزها مدنظر نیست، بلکه دشمن طوری برنامه‌ریزی و نماینده خودش را پرورش داده که جنگ را از نگاه تاریخی به شناختی برده است، تصریح کرد: از گذشته برای مواجهه با چالش‌های پدافند غیرعامل در جنگ‌ها از ساخت و مکان‌هایی که دشمن نتواند نفوذ کند استفاده می‌شده است، اکنون نیز باید زیرساخت‌ها تقویت شود تا شاهد کاهش آسیب‌پذیری باشیم.

میرزا ابراهیم طهرانی با تأکید بر نقش مؤوثر خانواده در تربیت نسل‌ها بیان کرد: ما به دنبال ایجاد خانواده‌های امن و مسؤول هستیم و خانواده‌ای که بتواند در مقابل تهدیدات طبیعی و غیرطبیعی همواره آماده باشد.

وی با اشاره به اینکه کرونا باعث شد فرزندان به فضای مجازی دسترسی پیدا کنند و باید مراقبت‌های لازم در این عرصه از سوی خانواده‌ها به ویژه مادران صورت گیرد، تصریح کرد: اصلی‌ترین کارکردهای پدافند غیرعامل حفظ جان مردم امروز در شرایط جنگی هستیم و اسلحه‌های جنگی وارد منزل و وارد افکار فرزند ما شده که این جنگ خیلی خطرناک‌تر از جنگ سخت است لذا بانوان بهترین افراد هستند که می‌توانند با توجه به حوزه‌های تربیتی نقش داشته باشند.

مشاور سازمان پدافند غیرعامل کشور با تأکید بر نقش زنان در دفاع مقدس و همچنین دوران کرونا نقش ویژه‌ای داشتند، بیان کرد: نقش زنان در دفاع مقدس در امداد و درمان، ستادهای پشتیبانی، جهاد مالی، ایثار و فداکاری بسیار چشمگیر بوده و اکنون نیز نقش زنان می‌تواند در مقابله با تهدیدات بسیار پررنگ باشد.

میرزا ابراهیم طهرانی با اشاره به اینکه دشمن یک جنگ پنج لایه دارد که از موضوع نفوذ شروع شده و قرار دادن مردم در مقابل نظام نیز از اهداف دیگر دشمن است، بیان کرد: تداوم خدمات رسانی، افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل در مدیریت بحران از مهم‌ترین اهداف پدافند غیرعامل کشور است.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل گفت: یکی از موضوعات و مؤلفه‌های امنیت ملی حفظ جان مردم است و یکی از قرارگاه‌ها به عنوان مردم محور است که در شرایط جنگی باید جان غیرنظامیان حفظ شود.

مشاور سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان بر اینکه زندگی به سبک پدافند غیرعامل در سه ساحت فردی، خانوادگی و اجتماعی است، افزود: ما امروز با جنگ روایت‌ها روبرو هستیم و برنده کسی است که بهترین روایت را داشته باشد و در همین راستا، جنگ شناختی در دستور کار دشمن قرار دارد.

میرزا ابراهیم طهرانی با بیان اینکه دشمن‌شناسی یکی از موضوعات مهمی‌ است که مغفول مانده، گفت: اجرایی شدن برنامه‌های عملیاتی سازمان پدافند غیرعامل در گرو توانمندسازی بانوان و بهره‌گیری از ظرفیت آنان است.

وی با تأکید بر اینکه باید بتوانیم با برنامه‌ریزی در دستگاه اجرایی این امر را اجرایی کنیم، بیان کرد: بر همین اساس سند راهبردی سازمان پدافند و راهبرد زنان و پدافند غیرعامل مبتنی بر چالش‌ها و ضعف‌هایی که در حوزه‌های مختلف وجود دارد احصا و بر اساس آن برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر