۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۷۱۱۷۷
رئیس جمعیت هلال احمر در همایش ملی پدافند غیرعامل:
رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه پدافند غیرعامل اصول کاری هلال احمر است، از برنامه رزمایش امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مناسبت هفته پدافند غیرعامل خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی، همایش ملی پدافند غیرعامل، صبح امروز دوشنبه ۹ آبان ماه با حضور محمد مخبر؛ معاون اول ریاست جمهوری، امیر نصیرزاده؛ جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سید اسماعیل خطیب؛ وزیر اطلاعات و پیرحسین کولیوند؛ رئیس جمعیت هلال احمر در مرکز همایش‌های بین الملل صدا و سیما برگزار شد.

پدافند غیرعامل اصول کاری هلال احمر است/ برنامه رزمایش امداد و نجات جمعیت هلال احمر به مناسبت هفته پدافند غیرعامل

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در این همایش با اشاره به لزوم درک اهمیت مدیریت عالی کشور در حوزه پدافند غیرعامل اظهار داشت: مقابله با بحران‌های کشور در ابعاد فرهنگی، امنیتی، اقتصادی، سایبری و بیولوژیک به صورت تک محوری و یا ترکیبی نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه های اجرایی مربوط دارد و این مهم باید در اولویت قرار گیرد.

وی بیان کرد: یکی از خدمات جمعیت هلال احمر در اصول هفت گانه این جمعیت، موضوع امداد و نجات است در حالی که هلال احمر در مباحث اجتماعی و فرهنگی ظرفیت‌ ویژه‌ای داشته که با همکاری داوطلبان میلیونی در کشور و فعالیت بیش از ۱۴۰ هزار نخبه در دستور کار قرار دارد.

به گفته کولیوند، فرهنگ مدیریت جهادی با تفکر داوطلبانه یکی از ارزش‌های هلال احمر بوده که خودکفایی در حوزه‌های مختلف را در پی دارد، اعتمادسازی و آرامش بخشی در جامعه نیز از دیگر اصول جمعیت هلال احمر بوده که خوشبختانه نتایج مطلوبی داشته است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به اهمیت به‌روزرسانی آیین‌نامه‌ها در حوزه پدافندی گفت: آموزش‌های موردنیاز در این زمینه احصا و در حال توسعه بوده که تحقق این مهم در کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های کشور نقش بسزایی دارد.

کولیوند با بیان اینکه امروز پدافند غیرعامل یکی از اصول مهم جمعیت هلال احمر است، عنوان کرد: تامین تجهیزات موردنیاز برای اجرای اصول و ضوابط پدافند غیرعامل در جمعیت هلال احمر با نگاه دانش‌بنیان و تولیدات داخلی در دستور کار است، همچنین ماحصل هم‌اندیشی و برگزاری جلسات تخصصی با حضور کارشناسان جمعیت هلال احمر و سازمان پدافند غیرعامل تربیت ۱۲۰ مربی متخصص در حوزه پدافندی است که در مسیر ارتقاء آگاهی و مهارت افزایی در جامعه فعالیت می‌کنند.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر، تمام مسئولان امداد و نجات در استان‌ها مسئول پدافند غیرعامل شده و سایر مدیران در راستای اجرای اصول پدافند غیرعامل مکلف به همکاری هستند که این مهم نشان از جایگاه ویژه پدافند غیرعامل در جامعه دارد.

وی از برپایی نمایشگاه پدافند غیرعامل و ارائه محصولات مورد استفاده در این حوزه در جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: حملات علیه کشور از منظر هلال احمر و پدافند غیرعامل احصا شده و در تلاش برای ارائه راهکار مقابله با این تهدیدات هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر