۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۷۱۱۵۱
معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور:
معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل شهر خرم‌آباد از دیگر طرح‌های مهمی است که مقدمات آن انجام شده و در مرحله تصویب نهایی قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی، به نقل از خبرگزاری تسنیم، عباس خیراتی در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: تا قبل از سال 82 و حتی در زمان جنگ 8ساله تحمیلی، کشور فاقد یک نقشه جامع دفاع غیر نظامی بود و این موضوع به عنوان یک ضعف در دستور کار بررسی و رفع قرار گرفت.

وی افزود: با تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله) سازمان پدافند غیرعامل به عنوان نهادی هماهنگ کننده و تسهیل‌گر بین بخش های نظامی و غیرنظامی، با هدف راهبردی موضوع پدافند غیرعامل و دفاع غیر نظامی تشکیل شد تا بتواند زمینه دفاع جامع و کامل را در کشور فراهم کند .

معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه پدافند غیر عامل صلح آمیز ترین و اثربخش ترین روش دفاعی و مکمل دفاع نظامی است عنوان کرد: پدافند غیرعامل در ارتباط با حفاظت از مردم و زیرساخت ها و حفظ فعالیت ضروری آنها در برابر تهدیدات نوین اعم از کالبدی، سایبری، زیستی، پرتوی، شیمیایی وغیره انجام وظیفه می‌کند.

وی بیان کرد: واقعیت این است که با گذشت زمان و به موازات تغییرات در تمام دنیا، تهدیدات پیش رو و رویکرد آنها نیز تغییر کرده و امروزه بر خلاف گذشته که انسان ها هدف جنگ بودند، انسان به محور جنگ تبدیل شده و این موضوع نشان می‌دهد که راهبردهای دشمنان در مقابله با ما نیز تغییر کرده است .

خیراتی ضمن محکوم کردن حوادث تروریستی اخیر در کشور و حرم مطهر شاه چراغ، آن را حرکتی بزدلانه و تکفیری، داعشی خواند و گفت: نیت دشمنان نظام ضربه زدن به زیرساخت ها و همچنین مردم ایران است که پدافند غیر عامل با هدف حفظ آرامش جامعه و صیانت از اموال عمومی، اداره و ساماندهی مناسبی جهت تسهیل مدیریت بحران و کاهش آسیب های احتمالی در سطح ملی در قالب نظام مردم محور اقدام نموده که نقش و وظایف همه دستگاه‌ها و نهادها در آن مشخص شده است.

وی تصریح کرد: دشمن با استفاده از ابزاری به نام رسانه عملیات شدیدی در قالب جنگ شناختی به راه انداخته تا با تحت تاثیر قرار دادن قوه تفکر و باور جامعه بتواند مردم و منافع ملی را رودرروی هم قرار دهد و این عملیات به وضوح در یک ماه اخیر توسط دشمن درحال انجام است .

معاون فنی سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: رویکرد پدافند غیر عامل حمایت جدی از پیام رسان های داخلی و ایجاد فضایی مطلوب برای برقراری کسب و کار مجازی مردم است و با توجه به اهمیت این موضوع و ضرورت پیاده سازی آن در شهرها و استان های کشور، تمام تلاش خود را در این رابطه به کار خواهیم بست.

وی اظهار داشت: طرح جامع پدافند غیرعامل شهر خرم‌آباد از دیگر طرح‌های مهمی است که مقدمات آن انجام شده و در مرحله تصویب نهایی قرار دارد و به زودی ابلاغ خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر