۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۷۱۱۲۲
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی در پیامی فرارسیدن هفته پدافند غیرعامل (۴ تا۱۱ آبان۱۴۰۱ ) را به تمامی فعالان این عرصه علی الخصوص همکاران مدیریت ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل بنادر و ارگانهای دریایی کشور تبریک گفت و تاکید کرد: پدافند غیرعامل در تمام دستگاه ها، مسئله ای حائز اهمیت است که زیرساخت های توسعه را استحکام می بخشد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، درپیام علی اکبر صفایی چنین آمده است:

با ابلاغ سیاست های کلی نظام درامور «پدافند غیرعامل» مبنی برتهیه و اجرای طرح های پدافند غیرعامل در مراکز ، اماکن و تاسیسات پراهمیت کشور وتأکید مقام معظم رهبری بر لحاظ نمودن پدافند غیرعامل در پیکره دستگاه ­های اجرایی، زمینه مناسبی برای رشد و توسعه پایدار زیرساخت های کشور برپایه رعایت ملاحظات پدافند غیرعامل به وجود آمده است.

پدافند غیرعامل مسئله ای حائز اهمیت است که زیرساخت های توسعه را استحکام می بخشد و با مجموعه اقدامات غیرمسلحانه خود، موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم  فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات دشمن می شود .

بنادر بازرگانی به عنوان زیرساخت های حیاتی و حساس درشریان حمل و نقل کشور، با انجام بیش از ۹۰ درصد خدمات واردات و صادرات و برخورداری از ۴۸۸۰ کیلومتر خطوط ساحلی و‌ دسترسی به آبهای آزاد در جنوب و ۸۹۰ کیلومتر خطوط ساحلی در شمال کشور، در برابر انواع  تهدیدات دریاپایه و نوین (سایبری، الکترونیکی، زیستی و ....) قرار دارند که اجرای راهبردها و سیاست­های پدافند غیرعامل در بندرگاه­ها وپس­کرانه­ های بندری را ضروری و اجتناب­ناپذیر کرده است.

این در حالی است که با ورود به دوره تازه در فعالیت های دریایی و بندری و ارزش اقتصادی تجهیزات راهبردی در بنادر بازرگانی، لازم است در ستاد و کلیه بنادر کشور برنامه های پایش و رصد تهدیدات (طبیعی وغیر طبیعی) با جدیت پیگیری شود و برپایه یک الگوی راهبردی طراحی شده، ابعاد پنچگانه و اساسی پدافند غیرعامل شامل تداوم کارکرد بنادر در شرایط اضطرار، استحکام فنی ایمنی، کاهش آسیب­پذیری، ارتقای پایداری و تسهیل مدیریت بحران مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین ضرورت دارد آحاد سازمانی هماهنگی و اقدمات لازم را با مدیریت HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در جهت محقق نمودن اهداف مربوطه و شعار این هفته با عنوان «پدافند دانش بنیان،حفاظت از زیرساخت ها، تداوم کارکردها" به عمل آورند. 

ضمن تبریک هفته پدافند غیرعامل به تمامی کارکنان و متخصصین ذیربط؛ علی الخصوص همکاران HSE سازمان بنادر و دریانوردی و ارگان های دریایی کشور، عزت و سربلندی و توفیق در مسیر خدمت­گزاری شایسته به کشور و تحقق  آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی در سایه رهنمود های مقام معظم رهبری را از درگاه حضرت احدیت مسئلت می نمایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر