۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۷۱۱۲۱
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور پیامی فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل (۴ تا۱۱ آبان) را گرامی داشت.

به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری با صدور پیامی فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل (۴ تا۱۱ آبان) را گرامی داشت.

متن این پیام به شرح زیر است؛

« پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است و نباید با هیچ بهانه و توجیهی متوقف شود.
مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)

امروزه علم و فناوری نقش عمده‌ای در ایجاد، استقلال و توسعه‌ پایدار پدافند غیرعامل در کشور دارد و جوامع گوناگون در برنامه‌ریزی‌های سازمانی خود، نگاه علمی به پدافند غیرعامل را در اولویت قرار می‌دهند.

 قطعاً هدف از چنین رویکردی در کمیته‌ پدافند غیرعامل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز پدید آوردن زمینه‌ و امکاناتی است که به کمک آن بتوان ضمن گسترش مرزهای دانش، همسو با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری به فناوری‌های نوین و پیشرفته برای پاسخ‌گویی به نیازها و تحولات جدید در حوزۀ پدافند غیرعامل دست یافت.

به رغم ضرورت انجام آموزش و پژوهش در کشور و نقش زیربنایی آن در توسعۀ علمی کشور، چالش‌های بسیاری در مقابل آن قرار دارد که اجازه نمی‌دهد از تمامی توان و ظرفیت‌های تحقیقاتی موجود استفاده شود. در این خصوص، سیاست‌گذاری و تدوین برنامه‌های راهبردی به منظور ایجاد زیرساخت فناوری و نوآوری، برنامه‌ریزی اجرایی، برای بکارگیری و توسعه‌ فناوری‌های جدید در قالب طرح‌های پژوهشی متناسب با نیازهای عملیاتی کشور و کسب جایگاه شایسته علم و فناوری  ضروری به نظر می‌رسد. همچنین از طریق پدافند غیرعامل بایستی تغییر اقلیم‌های طبیعی و زیستی را مطابق میل جامعه اسلامی رقم زد.

اصولاً مشکلات و چالش‌هایی که پدافند غیرعامل در ایران با آن مواجه است، مشابه با بیشتر کشورهای در حال توسعه است و از این رو، با توجه به نیاز و اهمیت پدافند غیرعامل در دنیا و به گونه‌ای ویژه در میهن عزیزمان، شناخت ضعف‌ها و کاستی‌های این عرصه می‌تواند به بیشتر شدن عمق و دقت بینش برنامه‌ریزان کمک کند. البته، متخصصان و خبرگان این حوزه متحمل زحمات زیادی برای شناخت پدافند غیرعامل شده‌اند و با توجه به نکوداشت هفتۀ پدافند غیرعامل ( 4 تا 11 آبان ماه 1401) لازم می‌دانم این مناسبت را به تمامی تلاش‌گران این عرصه و همکاران خود در ستاد پدافند غیرعامل وزارت عتف و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، پژوهش و فناوری تبریک بگویم و دوام توفیقات آنان را از درگاه خداوند منان مسئلت نمایم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر