۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۰۶۸
جعفری در دومین همایش پدافندغیرعامل در بخش معدن و صنایع معدنی تاکید کرد:
رییس هیات عامل ایمیدرو بر نقش موثر ایمیدرو در حوزه پدافند غیرعامل کشور از طریق ایجاد توسعه اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو)، وجیه اله جعفری در دومین همایش پدافندغیرعامل کشور در حوزه معدن و صنایع معدنی بر نقش موثر ایمیدرو در پدافند غیرعامل با ایجاد توسعه اقتصادی در کشور تاکید کرد و افزود: عمده معادن کشور در مناطق کمتر توسعه یافته واقع شده است که این امر اثرگذاری حوزه معدن و صنایع معدنی در توسعه اقتصادی کشور را بالابرده و می توان از این طریق کشور عزیزمان ایران را از هر گزندی محافظت کرد.

وی ضمن ارائه گزارش کوتاهی از عملکرد ایمیدرو طی سال گذشته یادآور شد: ایمیدرو از بدو تاسیس تاکنون 23.3 میلیارد دلار سرمایه گذاری در طرح های حوزه معدن و صنایع معدنی داشته که تا پایان سال 1404 با رشد 12 میلیارد دلاری در مجموع میزان ارزش سرمایه گذاری ایمیدرو در این حوزه به 27 میلیارد دلار خواهد رسید.

ایمیدرو از ابتدای تاسیس تا کنون، ایجاد بسیاری از زیرساخت ها برای شرکت های بزرگ را مد نظر قرار داده است که نتیجه آن، وجود شرکت های پیشران در این حوزه است. به گفته وی، حدود 28 درصد از بازار بورس ایران در اختیار بخش معدن و صنایع معدنی است که این امر نقش موثری در اقتصاد مردم کشور دارد.

جعفری با اشاره به ارزآوری و توسعه صادرات غیرنفتی کشور از طریق بخش معدن و صنایع معدنی، افزود: سال گذشته ایمیدرو 750 میلیون دلار طرح تکمیل و افتتاح کرد و پیش بینی می شود ارزش طرح های تکمیلی و افتتاحی سال 1401 نیز به 1.2 میلیارد دلار برسد.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: توسعه آتی صنعت مستلزم تامین زیرساخت ها از جمله آب است که نیاز به برنامه ریزی و هماهنگی سازمان های متولی امر است چرا که آب از طریق صنایع کشور ارزش افزوده ایجاد کرده و موجب رضایت و استفاده مردم کشور خواهد شد.

جعفری یادآور شد: امروزه در حوزه فولاد به بخشی از زنجیره تولید دست یافته ایم اما هنوز کار ادامه دارد و در زنجیره پایین دستی نیازمند برنامه ریزی و کار جدی هستیم تا بتوان اشتغال و ارزش افزوده بیشتر ایجاد کرد. همچنین باید تلاش شود تا محصول نهایی با قیمت مناسب به مصرف کننده عرضه شود که لازمه نظارت جدی است.

جعفری با بیان اینکه باید از تجربیات حملات سایبری در گذشته، استفاده کرد، اظهار داشت: ایمیدرو اعلام آمادگی می کند که با کمک سازمان پدافند غیرعامل کشور سیاست گذاری برای مدیریت و برنامه ریزی در سطح مدیریت شرکت های خود را اجرایی کند. اگرچه در حوزه سخت افزار، نرم افزار و فناوری در حال پیگیری رویکردهای جدید هستیم.

وی به فعالیت های این سازمان و دستاوردهای آن در حوزه های مختلفی همچون اکتشاف، زیرساخت و طرح های نیمه تمام اشاره کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر