۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۷۱۰۵
معاون سلامت و بحران سازمان پدافند غیر عامل کشور:
با توجه به اینکه حوزه ‏سلامت نقش مهم و تأثیرگذاری در جامعه دارد، متأسفانه مدل و الگوی لازم را در زمینه آلودگی هوا نداریم واین سازمان به مدت ۴ ‏سال است که با وزارت بهداشت همکاری ‏می‌کند تا با کمک یکدیگر مدل و الگوی لازم را در زمینه آلودگی هوا ‏به دست آوریم.
معاون سلامت و بحران سازمان پدافند غیر عامل کشور و ‏مسئول پنل پدافند غیر عامل در ششمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا که به همت بسیج جامعه پزشکی در سالن همایشهای ‏رازی برگزار می‌شود، گفت: یکی از پیامد‌هایی که آلودگی محیط زیست می‌تواند به دنبال داشته باشد، آسیب‌های جسمانی است که در ‏برخی مواقع متأسفانه تا حد غیر قابل جبران پیش می‌رود‏.

وی گفت: با توجه به اینکه حوزه سلامت نقش مهم و تأثیرگذاری در جامعه دارد این سازمان به مدت ۴ سال است که با وزارت ‏بهداشت همکاری می‌کند تا با کمک یکدیگر به پایداری و ارتقاء ملی دست یابیم‏.

وی افزود: امروزه برخی بر این عقیده‌اند که ریز گردهای موجود در هوا باعث ایجاد جهش ژنی و افزایش ابتلا به سرطان نیز می‌‏شود که باید در این زمینه تحقیقات فراوانی انجام شود. ما باید مدل و الگوی لازم در آلودگی هوا را داشته‌باشیم تا بتوانیم بر روی تأثیر ‏آن در سلامت افراد در دوره‌های زمانی، بحث کنیم و نظریه قطعی و راه حل ارائه دهیم‏.

مسئول پنل پدافند غیر عامل در ششمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا در پایان افزود:ما در ششمین کنگره بین المللی ‏سلامت در حوادث و بلایا متأسفانه به علت در مرحله پایش و بررسی بودن مسأله آلودگی هوا با تعامل وزارت بهداشت، به آن ‏نپرداخته‌ایم. ولی به علت اهمیت این موضوع و حیاتی بودن آن در کنگره‌های بعدی بخشی را به آن اختصاص خواهیم داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر