۰۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۷۰۹۰
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان گفت: ایجاد مرکز دفاع سایبری در لرستان ضروری است.

ناصر سپهوند ظهر امروز در جلسه کارگروه پدافند سایبری غیرعامل در استانداری لرستان اظهار کرد: ضرورت دفاع سایبری بر کسی پوشیده نیست زیرا پدافند سایبری حوزه فضایی است که تمام زندگی انسان‌ها را در برمی‌گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای آماده‌سازی دستگاه‌های اجرایی به منظور مقابله با تجهیزات سایبری می‌طلبد که زیرساخت‌ها فراهم شود.

سپهوند یادآور شد: 11 نفر نیروی انسانی برای ایجاد و راه‌اندازی این مرکز نیازمند هستیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان گفت: این مرکز در لرستان دارای 3 واحد و 3 مرکز است که واحد پایه واکنش در زیرساخت آن یکی از واحد‌های اصلی سایبری است.

سپهوند خاطرنشان کرد: این مرکز باید مانند استان‌های دیگر که در این زمینه جلو هستند در لرستان راه‌اندازی کنیم.

سپهوند خاطرنشان کرد: ایجاد مرکز دفاع سایبری در لرستان به منظور شناسایی، تغییر سایبری و مراکز آسیب‌شناسی ایجاد می‌شود تا در سیستم‌های اداری و استانی ما تغییر سایبری نتواند ضربه‌ای وارد کند.

این مسئول گفت: راه‌اندازی این مرکز نخستین بار است که در استان شکل گرفته است و تاکنون اینگونه مرکزی را در استان نداشته‌ایم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری لرستان گفت: ما باید برای ایجاد این مرکز ضعف‌ها و آسیب‌ها را شناسایی کنیم زیرا ایجاد اینگونه مرکزی در استان ضرورت دارد.

سپهوند اظهار کرد: ما باید اول دشمن را شناسایی و برای مقابله با آن برنامه‌ریزی کنیم و بهترین راه برای مقابله با دشمن راه‌اندازی مراکز سایبری در استان‌ها است.

وی افزود: به منظور مقابله با تهدیدات خارجی و داخلی مانند منافقان و تهدیدات موجود در زمینه‌های مختلف استکباری تجهیزات کافی را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی در مقابل هجمه دشمنان ایستادگی کنیم.

سپهوند یادآور شد: اگر کارشناسان موضوع سایبری را نشناسند یقینا نفوذ کردن به دستگاه‌های اجرایی از جانب تهدیدات خارجی راحت‌تر صورت می‌گیرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر