۲۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۷۰۸۷۰
رئیس کمیسیون اروپا تاکید کرد که بحران آب و هوا در اروپا جدی است و باعث افزایش ۱۰ برابری قیمتها خواهد شد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، الجزیره نوشت؛ «اورزلا فن در لاین»، رئیس کمیسیون اروپا در سخنرانی خود در پارلمان اروپا در بروکسل به بحران تغییرات آب و هوا اشاره کرد و گفت: رودخانه های اروپا در خال خشک شدن و دمای آن در حال افزایش است و قاره اروپا با تهدید جدی روبروست.

فن در لاین تاکید کرد که به غیر از بحران انرژی که اروپا با آن مواجه است، بحران آب و هوا نیز باعث افزایش ۱۰ برابری قیمت ها در اروپا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با تشکیل کارگروهی برای کاهش قیمت‌ها موافقت شده است، تاکید کرد: کشورهای عضو اتحادیه، سرمایه گذاری زیادی در انرژی باد و پنل های خورشیدی کرده اند و باید یک بازار هیدروژن جدید ایجاد کنند تا شکاف ها را پر و عرضه و تقاضا را متعادل کنند.

اروپا هم‌اکنون در حال سپری کردن تابستان فاجعه باری از نظر ذخایر آبی است به طوری که به گفته کارشناسان، به نظر می رسد که این قاره در حال تجربه کردن بدترین پدیده خشکسالی خود در طول تاریخ باشد.

بنابر گزارش شبکه خبری سی ان ان از داده‌های رسمی، طی هفته‌های اخیر برای حدود ۶۳ درصد از اراضی در سراسر اتحادیه اروپا و بریتانیا هشدار خشکسالی صادر شده است. همچنین هشدارهای جدید نیز در این زمینه هر روزه در حال افزایش هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر