۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۷۰۷۴۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی:
مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی از اجرای رزمایش پدافند زیستی در نیشابور خبر داد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، هاشم جنگی اظهار کرد: رزمایشهای پدافند غیرعامل بمنظور افزایش آمادگی‌های دستگاه‌های اجرایی در برابر تهدیدات و حملات احتمالی دشمن است.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی افزود: دستورالعمل‌های مختلفی در حوزه پدافند غیر عامل در حوزه‌های مختلف مثل سایبری، تهدیدات شیمیایی، مخابرات، صنعت دفاعی، نفت و حوزه شهری داشته‌ایم که برای سنجش آمادگی دستگاه‌های اجرایی در اجرای دستورالعمل‌ها رزمایشهای مختلف برنامه ریزی می‌شود.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها برای برگزاری این رزمایشها بایستی آمادگی لازم را داشته باشند، گفت: در همین راستا بعد از هفته دولت رزمایش cchf بیماری مشترک بین انسان و دام در نیشابور در حوزه پدافند زیستی برگزار می‌شود.

جنگی با بیان اینکه در بحث آموزش نیز همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه پدافند غیرعامل کلاسهای آموزشی را دارند، خاطرنشان کرد: در یک برنامه عملیاتی کاهش زمان پاسخگویی استعلامات برای ارائه تسهیلات پروژه‌های طرح‌های شهری از ۱۵ روز به ۵ روز کاهش دادیم.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی از احصای بیش از ۲ هزار و ۴۵۰ دارایی سطح استان خبر داد.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات شاخص ما در ماههای گذشته تدوین دستورالعمل و احصاِی دارائیهای استان بوده که بیش از ۲ هزار و ۴۵۰ دارایی قابل حفاظت، مهم، حساس، حیاتی و ویژه شناسایی شده که در حال برنامه ریزی هستیم تا این دارائیها را در ۶ ماهه اول امسال تعیین تکلیف کنیم.

جنگی با بیان اینکه تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل در سال گذشته با همکاری دانشگاه مالک اشتر به تصویب رسید و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد تا به عنوان یک سند بالادستی در همه دستگاه‌ها استفاده شود.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی یکی دیگر از اقدامات شاخص در استان را فعال شدن شورای پدافند غیرعامل استان خواند که ذیل آن ۱۱ کارگروه تخصصی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این کارگروهها بحث تهدیدها و آسیب‌های متصور، در هر حوزه جمع بندی شده و توسط رئیس کارگروه در شورای پدافندغیرعامل مطرح می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر