۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۷۰۷۴
مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان گفت: تهدیدات نرم دشمن در همه زمینه ها وارد شده و بسیاری از آنها به راحتی قابل شناسایی هم نیست.
محمد صفدریان در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان مبارکه افزود: تهدیدات کنونی دشمن از نوع نرم است و این تهدیدات نیز حد و مرز نمی شناسد. 
وی با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است اظهارکرد: اگر این اصل رعایت نشود، کشور و کل زیرساخت های آن از بین خواهد رفت. 
مدیرکل پدافند غیرعامل استان اصفهان تصریح کرد: پدافند غیرعامل جامع الاطراف است و کلیه زیرساختها و سرمایه های کشور را تحت پوشش قرار می دهد. 
وگفت: بسیاری از سرمایه های فیزیکی اکنون به سرمایه سایبری تبدیل شده که با یک هک می توان آن را از بین برد و فاجعه بزرگ بوجود آورد. صفدریان تاکید کرد: دشمن تلاش کرده در موارد مختلف از طریق نفوذ در سیستم های نرم افزاری و عملیات سایبری مشکلاتی را برای کشور و پیشرفت های فنی و علمی ما بوجود آورد. وی همچنبن گفت: مسوولان دستگاههای اجرایی باید با شناخت کامل مجموعه تحت مدیریت خود، تهدیدات را شناسایی و در کارگروه مطرح کنند تا راه حل مناسب برای رفع آنها ارائه شود. 
مهدی سلیمانی فرماندار مبارکه نیز در این نشست با بیان اینکه شهرستان مبارکه در نقطه مهم و حساسی واقع شده و با وجود تولیدات و مجتمع های بزرگ صنعتی از حساسیت بالایی برخوردار است، گفت: اگر پدافند غیرعامل به خوبی به وظایف خود عمل کند از بروز بسیاری از بحران ها جلوگیری خواهد شد.
وی با بیان اینکه صنایع موجود یکی از حوزه های موردتوجه در شهرستان مبارکه محسوب می شود تصریح کرد: باید برنامه های پدافند غیرعامل را بومی سازی و سپس بر اساس نیازهای موجود برنامه ریزی کرد. 
فرماندار مبارکه با بیان اینکه باید شناخت بیشتری نسبت به پدافند غیر عامل پیدا کنیم و تفکیک بین حوزه پدافند غیر عامل و مدیریت بحران داشته باشیم، افزود: باید تاسیسات و نقاط حساس شهرستان را برای جلوگیری از خطرات احتمالی ایمن سازی کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر