۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۷۰۶۳۰
کارشناس آزمایشگاه میکروبی آب شبکه بهداشت و درمان
یک کارشناس آزمایشگاه میکروبی آب شبکه بهداشت و درمان استان قزوین، تهیه و تامین آب آشامیدنی سالم را یکی از موثرترین و پایدارترین فناوری‌ها برای سلامت جامعه دانست و گفت: آب آلوده تشدید کننده عوارض گوارشی در تابستان است.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، حمیده شیخ محمدی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا به افزایش احتمال بیماری‌های گوارشی ناشی از آب آلوده در فصل تابستان اشاره کرد و افزود: بهسازی آب راهکاری کارآمد در کاهش بیماری‌های عفونی خواهد بود.

وی، فاضلاب شهری و حضور حیوانات اهلی در مجاورت آب آشامیدنی را منشاء ابتلا به بیماری‌های وبا، حصبه، شبه حصبه و انواع اسهال عنوان کرد و یادآورشد: کارشناسان بهداشت محیط با آگاهی از این امر و نمونه برداری مستمر از آب شرب مناطق شهری و روستایی با شناسایی نقاط آلوده و با انجام هماهنگی‌های بین بخشی نسبت به رفع نواقص احتمالی اقدام می‌کنند.

به گفته این کارشناس شبکه بهداشت و درمان شهرستان آوج؛ طی ۴ ماه اول سال ۱۴۰۱ بازرسان بهداشت محیط حوزه سلامت آوج از ۱۱۸ نقطه شهری و روستایی نمونه برداری آب شرب انجام داده اند که با شناسایی ۸ نقطه آلوده روستایی، اقدامات لازم ازجمله مکاتبه با اداره آب و بخشداری‌ها جهت رفع نواقص موجود صورت گرفته است.

شیخ محمدی آب سالم را فاقد عوامل میکروبی بیماری زا و عوامل شیمایی زیان آور عنوان کرد و افزود: هرچند که کنترل سالم بودن آب از اولویت‌های آزمایشگاه آب می‌باشد، ولی پاکیزه بودن آب که با کنترل کدری و رنگ آب حاصل می‌شود نیز از ضروریات آب با کیفیت می‌باشد.

کارشناس آب شبکه بهداشت و درمان آوج با تاکید بر این نکته که صرف تمیز و پاکیزه بودن ظاهر آب نباید این اطمینان را جهت شرب آب ایجاد کند و سلامت میکربی و شیمیایی به همراه ظاهری سالم متضمن سلامت آب خواهد بود، تصریح کرد: مردم برای حفظ سلامت خود در مسافرت‌ها به این اصل توجه داشته باشند که نباید از آب رودخانه‌ها و آبی که از بهداشت آن اطمینان ندارند جهت شرب استفاده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر