۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۷۰۶۲۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان سمنان از وجود و بروز نشانه‌های خوبی در خصوص گذر تدریجی از روزهای سرخ کرونایی اخیر خبر داد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، دکتر کامران قدس ۲۶ مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: به‌نظر می‌رسد که در حال عبور از شرایط قرمز کرونایی هستیم.

این پزشک فوق‌تخصص توصیه کرد: علی‌رغم وجود این نشانه‌ها از عموم مردم در خواست می‌شود که همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جدی گرفته و هرگز نسبت به ویروس کرونا ساده‌انگار نباشند.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس با اشاره به بستری شدن ۶۶ بیمار جدید مثبت مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه در یک هفته اخیر افزود: با توجه به کاهش تست‌های مثبت کرونایی بر اساس اعلام مراکز تشخیصی - آزمایشگاهی زیرپوشش این دانشگاه، تعداد تست‌های مثبت در حال کاهش است و این نشانه خوبی برای گذر تدریجی از روزهای کرونایی است. البته با این حال مردم باید همچنان نسبت به تکمیل دز یادآور واکسن کرونا و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و به ویژه استفاده از ماسک جدیت داشته باشند.

وی با اشاره به تغییر رنگ‌بندی‌های کرونایی استان سمنان براساس اعلام رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت شهرستان مهدیشهر از قرمز به زرد، شهرستان‌های سمنان و شاهرود از قرمز به نارنجی و شهرستان گرمسار از زرد به نارنجی تغییر وضعیت داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان با اشاره به قدرت سرایت‌پذیری بالای سویه جدید کرونا بر لزوم تکمیل پوشش واکسیناسیون به عنوان یک راهکار موثر برای مقابله با این بیماری عالم‌گیر تاکید و اظهار کرد: استان سمنان هیچ مشکلی از نظر کمبود واکسن ندارد و مراکز واکسیناسیون در سطح استان آماده ارائه خدمات به مردم هستند.

دکتر قدس بر لزوم دریافت واکسن کرونا از سوی گروه‌های سنتی مختلف، تاکید و اضافه کرد: توصیه می‌شود تمام گروه‌های سنی بالای ۱۸، علاوه بر تزریق سه دوز واکسن کرونا، در صورت گذشت بیش از ۶ ماه از تزریق دوز سوم نسبت به دریافت دز یادآوریا دز چهارم نیز اقدام کنند. همچنین گروه های سنی ۵ تا ۱۲ سال نیز باید تاکنون ، دو دز واکسن تزریق کرده باشند و گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال نیز علاوه بر دریافت دو دز واکسن کرونا، تنها در صورت داشتن بیماری زمینه‌ای و نقص سیستم ایمنی باید با نظر پزشک نسبت به تزریق دز سوم اقدام کنند.

این پزشک فوق‌تخصص از مردم خواست در صورت داشتن هرگونه علامت سرماخوردگی، تب و سرفه و .. ضمن پرهیز جدی از مصرف خودسرانه دارو و درمان، برای جلوگیری از چرخش ویروس در جامعه فوراً به پزشک مراجعه کنند و تا تکمیل دوره درمان از گشت و گذار در سطح شهر به‌ویژه مراکز سربسته و پرازدحام خودداری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر