۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۷۰۳۰۰
روسیه هشدار داد
معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه خبر داد که تروریست‌های جبهه‌النصره برای انجام دادن اقدامی تحریک‌آمیز با استفاده از مواد شیمیایی در ادلب آماده می‌شوند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، بعد از بیانیه روس‌ها درباره حملات توپخانه‌ای گروه تروریستی «جبهه‌النصره» به منطقه کاهش تنش در ادلب، یک مقام روسیه از احتمال جعل حمله شیمیایی در این منطقه خبر داد.

«یِوگِنی گراسیموف» معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه بامداد پنجشنبه خبر داد که تروریست‌های جبهه‌النصره برای انجام دادن اقدامی تحریک‌آمیز با استفاده از مواد شیمیایی در ادلب آماده می‌شوند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، گراسیموف طی نشست خبری گفت که اعضای این گروه تروریستی کانتینرهای حاوی مواد سمی را به استان ادلب آورده و قصد دارند نیروهای سوری را به حمله شیمیایی متهم کنند.

وی در این باره توضیح داد: «بر اساس اطلاعات دریافتی مرکز آشتی  روسیه از ساکنان محلی، تروریست‌های النصره کانتینرهای حاوی مواد سمی را به منطقه شهرک‌های اخسیم و بالشون در استان ادلب منتقل کرده‌اند. تروریست‌ها قصد دارند برای متهم کردن نیروهای دولتی سوریه به استفاده از مواد سمی علیه مردم غیرنظامی، اقدامی تحریک آمیز ترتیب دهند».

این مقام نظامی روس همچنین افزود: «طی یک روز گذشته در منطقه کاهش تنش ادلب، شش حمله توپخانه‌ای از مواضع تروریست‌های النصره به ثبت رسیده است. سه مرتبه در استان ادلب، دو حمله به استان حلب و یک گلوله‌باران در استان لاذقیه».

گراسیموف شامگاه شنبه نیز خبر داده بود که گروه تروریستی جبهه‌النصره پنج بار منطقه کاهش تنش ادلب را گلوله‌باران کردند. 

پیش از این نیز، یگان‌های شناسایی ارتش سوریه یک گروه مسلحی که سعی داشت به سمت پایگاه‌های نظامی واقع در خط تماس در اطراف شهر سراقب در حومه ادلب جنوبی پیشروی کند، رصد کرده و درگیری شدیدی بین نیروهای ارتش سوریه و عناصر تروریست به وقوع پیوست.

ارتش سوریه در این درگیری از توپخانه و موشک برای مقابله با عناصر تروریست استفاده کرد.

در همین ارتباط یک منبع میدانی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که یگان‌های ارتش سوریه توانستند پنج فرد مسلح را کشته و بیش از ۲۰ نفر دیگر را زخمی کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر