۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۷۰۱۹۹
ارتش انگلیس حمله سایبری علیه حساب‌های کاربری‌اش در توئیتر و یوتیوب را تایید کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری ایسنا، به نقل از پایگاه خبری بیزنس اینسایدر، وزارت دفاع انگلیس همچنین اعلام کرد که تحقیقات در این رابطه در جریان است.

کانال یوتیوب ارتش انگلیس ویدئوهایی را درباره رمز ارزها و ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی نشان داد و حساب رسمی توئیتر ارتش انگلیس هم پست‌هایی را مرتبط با رمز ارزی NFT بازتوئیت کرد.

همچنین تصویر پروفایل صفحه رسمی توئیتر ارتش انگلیس پیش از آنکه هک شود چندین بار تغییر کرد و یکی از آنها تصویر میمونی با صورت نقاشی شده بود. همچنین در متن بخش بیو در توئیتر ارتش انگلیس نیز به این عبارت "همگی ما یک بخش تاریک داریم. مال شما چگونه است؟" تغییر کرد.

هک کردن اطلاعات سربازان یکی از ویژگی‌های جنگ در اوکراین بوده است، به طوریکه گروه هکری Anonymous ادعا می‌کند که اطلاعات شخصی ۱۲۰ هزار سرباز روسی را که در اوایل آوریل سال جاری میلادی در اوکراین می‌جنگند، منتشر کرده است.

حمله سایبری علیه ارتش انگلیس جدیدترین حادثه هکری است که این سازمان را تحت تاثیر قرار داده است. سیستم کامپیوتری استخدام ارتش این کشور در اواسط ماه مارس ۲۰۲۲ پس از به خطر افتادن اطلاعات در یک هک احتمالی، که منجر به تصمیم مقام‌ها برای تعلیق عملیات آن شد، بسته شده است. داده‌های مربوط به ۱۲۰ سرباز استخدام شده ارتش برای فروش در "دارک‌وب" کشف شد.

در سال ۲۰۱۹، ارتش انگلیس اعلام کرد که در جنگ رسانه‌های اجتماعی شرکت خواهد کرد چراکه بخش جدیدی از ارتش را به مبارزه با تهدیدهای سایبری اختصاص داده است. هدف از تشکیل لشکر ۶ (۶ Div) این است که با تخصص در "جنگ اطلاعاتی" بر رفتار مردم و دشمنان تاثیر بگذارد. انتظار می‌رود که انگلیس به حملات رسانه‌های اجتماعی به این کشور واکنش نشان دهد و به طور فعال حملات مشابهی را آغاز کند.

در این میان، یکی از سخنگوهای ارتش انگلیس گفت: ما از این نفوذ به حساب‌های کاربری توئیتر و یوتیوب ارتش آگاه هستیم و در این باره تحقیقاتی را انجام می‌دهیم. ما یکسری اطلاعات در دست داریم و این مساله را حل می‌کنیم. تا وقتی که تحقیقات در این باره تکمیل نشده اظهارنظر در این باره صورت نمی‌گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر