۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۷۰۱۸۶
مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز از انتقال پایدار گاز پس از زلزله ۶.۱ ریشتری که در ساعات اولیه روز شنبه (۱۱ تیرماه) به وقوع پیوست، خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، علیرضا عربلو گفت: در بامداد روز شنبه (۱۱ تیرماه) زلزله ۶.۱ ریشتری شهرهای استان هرمزگان را لرزاند که بلافاصله پس از وقوع زلزله، بر اساس گزارش‌های اولیه وضع خطوط لوله، تأسیسات تقویت فشار گاز و ایستگاه‌های شیر بین‌راهی در سطح منطقه آسیبی وارد نشده است.

وی به برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران در ساعات اولیه روز کاری اشاره کرد و افزود: بررسی‌های دریافتی نشان می‌دهد که گاز به صورت پایدار برای مصارف صنعتی و خانگی در جریان است و همکاران عملیاتی منطقه برای بررسی‌های تکمیلی به مسیرهای خطوط لوله و ایستگاه‌ها اعزام شدند تا در صورت مشاهده هر گونه تنش و نشتی احتمالی اقدام کنند.

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز با بیان اینکه همه کارکنان این منطقه در سلامت کامل هستند، اظهار کرد: امیدواریم مردم مناطق زلزله‌زده نیز با کمترین آسیب این رخداد طبیعی را پشت سر بگذارند.

بنا بر این گزارش، برابر اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر در ساعت ۲ و ۲ دقیقه بامداد روز شنبه ۱۱ تیرماه حوالی بندر خمیر در مرز خلیج فارس و هرمزگان را لرزاند. این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری از سطح زمین رخ داد و کانون این زلزله در۳۴ کیلومتری بندر خمیر و ۴۱ کیلومتر شهرستان کنگ و ۴۸ کیلومتری بندر لنگه بوده و در نقاط مختلفی از استان احساس شده است. این محل ۱۰۷ کیلومتر نیز با بندرعباس فاصله دارد
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر