۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۷۰۱۷
مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران
مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران گفت: پدافند غیرعامل مقوله جدیدی نیست و زیرساخت‏‌های کشور در پدافند غیرعامل ایمن‏‌سازی می‏‌شود.

عزیزالله خسروجردی در جریان سفر به شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: اماکن حیاتی، حساس و مهم دستگاه‌‏های ملی در کشور، اماکنی اثرگذار و منطقه‏‌ای هستند که بیشتر مورد تهدیدات دشمن قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: بنابراین باید ایمن‏‌سازی و توجه به زیرساخت‏‌های اساسی، ضروری و مهم این اماکن را از الزامات در فعالیت‌‏های خود قرار دهیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران بیان داشت: همه این اقدامات دارای دستورالعمل‏‌هایی بوده که وزارت اطلاعات و حراست دستگاه‏‌های اجرایی متولی تشخیص اماکن حساس و حیاتی کشور هستند.

وی تصریح کرد: این اماکن در هر نقطه‏‌ای که باشد، متولی تشخیص آن، دستگاه‏‌های ملی و کشوری است.

خسروجردی بیان داشت: پدافند غیرعامل مقوله جدیدی نیست؛ اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم، باید بگوییم که آموزش و پرورش در این بحث باید پیشتاز باشد و البته سالیان زیادی است که آموزش و پرورش در توجه به این مقوله با عناوین مختلف به خوبی در سطح کشور ورود پیدا کرده است.

وی گفت: با توجه به اینکه بحث از پدافند غیرعامل روشن است؛ اکثرا تصور می‏‌کنند که پدافند غیرعامل یعنی ضد هوایی و این تصور غلط است.

خسروجردی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کشور و ملت بزرگ ایران، هشت سال درگیر جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق بودند و از ابتدای تشکیل انقلاب اسلامی در ایران درگیر و شاهد تهدیدات مختلف از کشورهای مختلف بودیم، می‏‌بینیم که پدافند غیرعامل در کشورهای دیگر، رنگ و بو و شدت بیشتری نسبت به کشور ما دارد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران افزود: اکنون که نوع و شیوه تهدیدات دشمن تغییر کرده است، باید با تاکید بر حساسیت و با دقت بیشتری به این موضوع بپردازیم.

خسروجردی با اشاره به فعالیت‌‏های کشور سوئیس در بحث پدافند غیرعامل عنوان کرد: کشور سوئیس که در جنگ جهانی دوم بی‏‌طرف بود، پدافند غیرعامل شامل ذخیره‏‌سازی، ساختن پناهگاه و مجهز کردن پناهگاه‌‏ها را به خوبی انجام داد و توانست 90 درصد جمعیت خود را با پیشرفته‏‌ترین تجهیزات برابر تهدیدات پوشش دهد.

وی یادآور شد: صنعت برق در کشورمان زیرساخت‏‌های خوب و قابل قبولی دارد؛ زیرساخت‏‌های صنعت برق در ایران نسبت به جوامع اطرافمان بسیار نوین است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان تهران افزود: در مجموع امروز باید از هر جهت به پدافند غیرعامل بپردازیم؛ به زیرساخت‌‏ها توجه کنیم و حواسمان به دشمن باشد.

خسروجردی بیان کرد: این زیرساخت‌‏ها می‌‏توانند نظامی یا غیرنظامی باشند؛ در جوامع امروز نوع تهدیدات نسبت به سال‏های گذشته تغییر کرده و چیزی با عنوان تهدیدات نظامی مورد استفاده قرار نمی‏‌گیرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر