۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۷۰۰۸۹
سناتورهای آمریکایی در تلاش هستند تا قوانین مربوط به حریم خصوصی کاربران در تیک تاک را به روز رسانی کرده تا از اطلاعات آنها حراست کنند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، رویترز نوشت؛ گروهی متشکل از شش سناتور جمهوری‌خواه روز جمعه از جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره بررسی امنیت ملی بایدن درباره تیک تاک سوالاتی را پرسیدند.

کمیته سرمایه گذاری خارجی دولت آمریکا (CFIUS) که معاملات خریدارهای خارجی را برای خطرات احتمالی امنیت ملی بررسی می کند، در سال 2020 به شرکت چینی ByteDance دستور داد تا تیک تاک را واگذار کند، زیرا می ترسید اطلاعات کاربران آمریکایی به چین منتقل شود.

هفته گذشته، این شبکه اجتماعی گفت که به دنبال رفع نگرانی های دولت ایالات متحده، انتقال اطلاعات کاربران آمریکایی خود به سرورهای Oracle Corp را تکمیل کرده است.

سناتورها می گویند که دولت به ظاهر هیچ کاری برای اجرای دستور واگذاری 2020 انجام نداده و به نتایج بررسی های امنیتی اشاره کردند. آنها می خواهند بدانند آیا تیک تاک به صورت محلی در ایالات متحده مدیریت می شود؟ و آیا دولت توانایی دسترسی و بازرسی منظم کد منبع الگوریتم این شبکه اجتماعی را دارد یا خیر؟

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، تلاش کرد تا کاربران را از دانلود وی چت و تیک تاک منصرف کند. جو بایدن نیز در ژوئن 2021 مجموعه ای از دستورات اجرایی ترامپ را پس گرفت و به وزارت بازرگانی دستور داد تا نگرانی های امنیتی ناشی از این برنامه ها را بررسی کند.

سناتورها گفتند که پیشنهاد تیک تاک برای ذخیره اطلاعات کاربران آمریکایی بدون دسترسی ByteDance به رفع نگرانی های اصلی امنیتی کمک چندانی نخواهد کرد. البته منابع گفته اند که CFIUS در مورد مسائل امنیتی با این شبکه اجتماعی گفتگوهای گسترده ای داشته است.

گفتنی است که تیک تاک یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در جهان است که ایالات متحده را بزرگترین بازار خود می داند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر