۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۹۹۸۱
آلمان، دانمارک، اسلوونی و هفت کشور دیگر اروپایی روز چهارشنبه در بیانیه مشترکی درباره بی توجهی برخی اعضای اتحادیه اروپا به تغییرات اقلیمی هشدار دادند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، رویترز نوشت؛ این بیانیه که به ابتکار دانمارک تهیه شده و توسط کشورهای اتریش، اسپانیا، فنلاند، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند، سوئد، آلمان و اسلوونی نیز امضا شده، بدون اعلام نام کشور خاص یا فرد مشخصی، برخی کشورهای اروپایی و نمایندگان پارلمان اروپا را به بی توجهی به اهداف مندرج در پیمان سبز اتحادیه اروپا برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و عقب نشینی از این اهداف متهم کرد.

این بیانیه تاکید کرد: اگر این تغییرات را به صورت جدا بررسی کنیم تاثیر آنها محدود خواهد بود اما اگر تاثیرات همه این تغییرات را کنار هم بگذاریم، اهداف تعیین شده برای چشم انداز ۲۰۳۰ به خطر می افتد و وضعیت دشواری را ایجاد می کند.

این بیانیه از تصمیم گیران کشورهای اروپایی خواست اجازه ندهند اهداف کوتاه مدت، به تلاش های آنها برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی خدشه وارد کند.

براساس توافقات گذشته، اتحادیه اروپا بنا دارد تا میزان خالص انتشار گازهای گلخانه ای خود را حداقل تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۵۵ درصد کاهش دهد.

اعضای پارلمان اروپا هفته گذشته نتوانستند درباره میزان کاهش گازهای گلخانه ای به توافق برسند. قرار است تا پایان این ماه میلادی، وضعیت قوانین مربوط به اهداف اقلیمی در پارلمان اروپا روشن شود.

در شرایط افزایش قیمت انرژی و تلاش اروپا برای یافتن راه های جایگزین نفت و گاز روسیه، این نگرانی ها منعکس کننده مشکلات قاره سبز برای کاهش میزان انتشار دی اکسید کربن است.

با توجه به این که تولید و استفاده از فرآورده‌های انرژی، بیش از ۷۵ درصد انتشار گازهای گلخانه‌ای اتحادیه اروپا را تشکیل می‌دهند کربن زدایی از سیستم انرژی اتحادیه اروپا برای دستیابی به اهداف اقلیمی ۲۰۳۰ (کاهش ۵۵ درصدی کربن) از طریق راهبرد بلندمدت اتحادیه برای کربن صفر و کاهش دمای جهان به میزان ۲ درجه سانتیگراد تا سال۲۰۵۰ میلادی در دستور کار کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر