۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۹۷۳
در دومين همايش پيوست نگاري فرهنگي تاکيد شد:
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با تاکيد بر مهندسي فرهنگ ايراني- اسلامي، گفت: بايستي از اشاعه فرهنگ غربي به ويژه فرهنگ آمريکايي جلوگيري کنيم.





 دکتر مخبر دزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در دومين همايش پيوست نگاري فرهنگي در جمع مديران و کارشناسان نيرو هاي مسلح با تاکيد بر اين که در 8 ساله اخير سعيمان بر آن بوده تا از ظرفيت ها و توانمندي هاي نيرو هاي مسلح به نحو شايسته اي در حوزه هاي فرهنگي بهره بگيريم، گفت: اساسا نگاه و شاکله فکري و ذهني ستاد کل فرهنگي است هرچند که در ساير مسئوليت ها و با ماهيت هاي ديگر انجام وظيفه مي کنند. 

وي با اشاره به اين که بي شک وزنه فرهنگي انقلاب اسلامي از ساير جنبه هاي آن سنگين تر و قوي تر است، گفت: امام(ره) با رويکردي فرهنگي، انقلاب را هدايت کردند و گفتمان بنيانگذار انقلاب که در معروف است، مويد اين صحبت است.

به گفته وي، در 30 سال گذشته نگاه غالب بر تحولات و انقلاب هاي جهان بر گرفته از گفتمان و ديدگاه حضرت امام (ره) بوده است؛ به گونه اي که نگاه اين شخصيت بزرگ، نگاه و گفتمان هاي مرتبط با جريان هاي آزادي بخش، مارکسيست، سوسياليست، شبه چپ و... را تغيير داد.

مخبر دزفولي با اشاره به بيانات امام(ره) در مورد دانشگاه که مرکز تحولات است و صلاح و فساد هر جامعه اي از آن جا رقم مي خورد، گفت: نقطه رسيدن به اقتدار فرهنگي، اقتدار در حوزه هاي علمي و فناورانه بود که با سعي و تلاش نخبگان و متحول کردن جامعه در اين زمينه محقق شد.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه با بيان اين که پيشرفت هاي شگرف کنوني حاصل تحرک ها و اقدامات فرهنگي گذشته و ميراث امام(ره) است، گفت: براي رسيدن به آرمان هاي انقلاب و محقق شدن اهداف ، بايستي آسيب هاي فرهنگي را بشناسيم و بر اساس زمان بندي براي رفع آسيب ها برنامه هاي مدون را طراحي و عملياتي کنيم.

وي با يادآوري اين که رهبر فرزانه انقلاب همواره بر مهندسي فرهنگي تاکيد داشته و دارند، گفت: برخي بر اين عقيده اند که مگر مي شود فرهنگ را مهندسي کرد؟ که در جواب اين دوستان بايد تاکيد کنم در ساير کشور ها هنوز هم فرهنگ مهندسي مي شود که البته يک سويه و يک طرفه براي بسط فرهنگ آمريکايي در سراسر دنيا هستند.

به گفته وي، ساخت عروسک باربي در مدل ها، لباس ها و گويش هاي مختلف و اشباع بازار از آن ها، کاملا مهندسي شده و بر اساس برنامه هاي از پيش تعيين شده است تا هر چه بيشتر فرهنگ آمريکايي را در جهان منتشر کنند. 

مخبر دزفولي متذکر شد: اخيرا رهبر فرزانه انقلاب ضمن ابراز تاسف از اين که فرزندان ما بيش از اين که با مفاخر و پهلوانان سرشناس ايراني و اسلامي آشنا باشند، شخصيت هاي خيالي و ساخته دست غربي ها را مي شناسند، بر لزوم توجه و بسط فرهنگ اسلامي- ايراني در دنيا تاکيد کردند. 

اين فعال عرصه فرهنگي گفت:براي کاهش پيامد هاي توسعه فرهنگ غربي و به ويژه آمريکايي، بايد پيامد هاي منفي آن را رصد کرده و برنامه هايي براي مقابله با آن در نظر گرفته، تهديدها را براي خودمان تبديل به فرصت کنيم و اين ميسر نيست جز محقق شدن از طريق پيوست فرهنگي.

در ادامه اين همايش، سردار "داوود عامري" معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد کل نيرو هاي مسلح با تاکيد بر اينکه بردن فرهنگ از حاشيه به اصل متن، يکي از اهداف بر پايي چنين همايش هايي است، گفت: اگر به دنبال مانايي و پويايي انقلاب هستيم بايد فرهنگ بتواند به صحنه اصلي کشور بيايد و انقلاب در جايگاه اصلي خود در کشور، منطقه و جهان بيش از پيش معرفي شود. 

وي با اشاره به گفته امام (ره) که همه اقدامات انقلاب ما يک انقلاب فرهنگي است، خاطر نشان ساخت: ضروري است، تجربه هاي ملي و فراملي را در خصوص پيوست نويسي ارائه کنيم. 

عامري افزود: در اين همايش، کارگاه ها و نشست هايي براي شرکت کنندگان در نظر گرفته شده و دروس مرتبط نيز ارائه مي شود تا کاربران بتوانند بهره کافي را بگيرند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر